Wednesday, August 7, 2013

nak raya dah...

salam sayang semua...waaaa.....ade la dlm 2 mggu jgk tak update blog kan..malas la u...i oll kalau malas mmg u oll tklh lawan... tahap malas yg tiada batasan...hahaahhahha...bercakap pasal raya, camne persiapan korang??! di usia 30an ni mmg nafsu raya tu kureng sikit....macam sayu je puase dah nk abis... ditambah pulak dgn pregnancy yg dh nk masuk 8 bulan ni, lg bertambah2 kurang nafsu raya..eksaited nk sambut org baru je yg lebih... yg pelik nyer masuk je trimester 3 ni, mood aku pun ke laut...tkde dah yg kool sesangat dulu...skrg ni cengeng je lebih...sikit2 nk touching...sikit2 nak nangis...tkde org nk tolong buat bskut raya pun nak nangis.. laki blk lmbt sikit pn nak nangis.. org bgurau kasar sikit pun nak nangis.. apekehal! jgn anak aku cengeng jugak dah ler...tak larat la aku nk layan...biar bapak dia layan la...heh heh heh...

entri sblm ni kan aku cite laki aku blanje baju raya...ingat ckup la sepasang..malas la nk gi cari lebih2... rase mcm membazir je beli baju sekarang ni...thn ni beraya dgn perut ke depan.. lps ni tktau dh bila lg nk ngandung kan... skrg ni baju besau2 je kene cari... payah plak tu nk cari... butik2 skrg ni jual baju utk org badan mcm angelina jolie je...baju maternity plak tak bkenan sesangat... tak tantek!!huhuhu... dah la dgn tak larat nk jalan shopping2...aritu laki aku ade tanye ckup ke sepasang tu.. ke nak beli sepasang lagi...? aku cakap cukup dah...malas la nk cari lg... 1st time u, aku tolak ofer org nk nk blanje baju...hahahahha... tapi dah tertulis rezki kat luh mahfuz.... thn ni mak buyung dpt 2 pasang baju raya...hahaha...masa berbuke aritu, ayah hulur duit....suruh guna wat beli baju raya jugak sepasang lg ayah blanje... ingat nk simpan je duit tu...tp ayah ber-ia2 suh wat beli baju raya jugak... siap anta msg lg suh beli baju raya jugak!!..dgn tenaga dan mood yg half2 je, aku pun ajak la laki aku gi bandar banting smlm.. tak larat dh nk gi s.alam, klang atau kl....banting sudah! tu pn kul 10 mlm br gi..ingat kan kedai dh nk tutup...rupanyer kul 10 meriah lagi!!! butik byk bukak... org pun masih ramai!!!!!!!!!!!.. kul 11 mlm pun org masih tak berganjak...semue butik penuh...kedai2 borong yg jual kerepek, asam dan bskut raya pn penuh...kul 11 mlm u!kelasssss la peniaga2 kt banting ni! aku dpt la jubah versi dress kembang payung ngan tudung sehelai...tu pun aku duk lepak2 je dlm butik..aku suruh pekerja butik tu yg carikan jubah cantik2 tnjuk kat aku...siap suruh carik tudung yg blh in skali ngn jubah tu lg..giler senang aku beli baju raya....heh heh heh.. ko hade beli baju/tdung raya suruh pkeja butik carik???!! aku je kut buat perangai ni..hehehehhehehe...

laki aku plak, dia beli baju melayu je sepasang sedondon ngn bini.. dia ni pun spesis sama mcm bini dia... malas nk beli baju raya... otak pikir shopping brg anak je..heh heh heh..tp rezki dia pun murah jgk... tshirt berkolar dr uk yg asma bg masa balik cuti aritu pun dia tak pakai lagi... pahtu sblm bertolak blk banting dr besut smlm dapat lagi tshirt london...kali ni ciksu ayahsu pulak yg bagi....seluar jeans baru pun dah ade...bini dia yg gorges ni bagi... tu pn bini dapat dgn harga murah..sbb beli ngan kawan adik yg bukak bisnes sluar jeans...i dapat harga modal u dgn syarat beli 3 helai...aku pun ofer kat adik ipar aku 2 org beli yg lg 2 helai tu.. aku bg kwn adik aku tu rm10 je wat minum2...hahaah...

arini mak mertua buat 'ngunjung'...ngunjung ni mcm msk byk2 lebih2 sikit pahtu bungkus2 utk hantar dan di agih2 ke rumah sedara mara.. mcm berkat la...buat berbuka puase....menu ngunjung arini mak msk kari ayam, kuah kcg, ketupat nasi dan nasik impit... smlm besan mak yg buat ngunjung...dia anta nasik impit, rendang ayam kampung, tumis suhun, kuah kcg dan lontong....sedaaaaappppp.....

arini aku lembik je rase.....td tk sahur..mak dh kejut tp tak terjaga... harap2 baby behave smp berbuke...sabar ye anak...kita buat yg allah perintah ni... puasa kan rukun islam ke3...anak kene blaja ikut perintah allah dr dlm tummy ibu lagi...(anak tengah bergerak2 skrg...tktau la bgerak sbb nk gtau dia lapar ke atau happy sbb puase...hihih)..

menu raya dah decide kut...kakak ipar berkobar2 nk masak....aku tlg sikit2 aje...heh heh heh... yaya tolong tgk ngn tlg mkn je blh tak, kakak....hihiihi....thn ni mak nk masak rendang dgg rusa... pahtu aku ngn kakak nk buat nasik minyak, kerutuk daging, acar timun dan sambal belacan.. yeahhhh!

tu je kut cite kali ni...daaaa.....

1 comment:

Wak Gelas™ said...

dah nak habis raya dahh..,eHHKs

Post a Comment