Saturday, October 29, 2011

product review: catalyst virgin coconut oil (VCO)


hai semua....tetibe arini gatal nk wat product review...huhu...actly aku nk share ngn korg sal virgin coconut oil brand catalyst ni....aku br je start makan VCO ni...tetibe aritu eksaited nk try...dh lame dgr ke-best-an dan kebaikan VCO ni..aku saje2 je try makan...konon utk kesihatan la kan...sbb aku ni tk amik vitamin pape...so aku try la beli sebotol VCO ni...overall nyer..BEST!!kenapa aku rase best wlpn baru je makan dlm 4 hari...

1. kulit jadi lembap dan anjal >> utk awet muda nih!!!
    - kulit aku jenis kering...esp bahagian muka la..sbb tu aku kena pakai moisturiser/krim muka. kat tangan ngn kaki plak kene pakai losyen...utk krim muke,aku kene pakai jenis yg sedikit berminyak atau yg mmg moist..kalau tak,mmg nmpk la kekeringan mcm padang pasir kat muke aku ni esp bahagian sekeliling mulut dan pipi...bhgn hidung aku plak jns berminyak..aku plak bukan jenis rajin sgt nk sapu krim ngn losyen tu semua hari2..so, aku pun start la mkn VCO konon supaya dpt bg minyak kt bhgn kulit aku yg kering tu...selepas sehari makan (2 bj),mmg nmpk kesan nyer..bahagian kulit muke yg kering jadi lembap, bahagian yg berminyak jadi normal...skrg ni aku dh tk pakai sgt dh krim muke kecuali kalau nk make up je...kulit tangan ngn kaki pun dh tk kering..anda tahu tak, VCO dpt melindungi kulit drpd sinaran ultra violet yg memudaratkan tu?VCO mempercepatkan proses penggantian sel2 kulit yg mati dgn sel baru..kool kan..?

2. jerawat cepat kering
   - serius aku rase magic...sbb nyer slalunyer kan kite anggap minyak yg buat kulit kite mudah jerawat kan..tp VCO mmg lain...muka aku bukan la jenis berjerawat tp kdg2 muncul jgk la sebijik dua kt muka ni esp time period...so 2 ari lepas kuar jerawat kt pipi..aku kool je la sbb dh biase kuar jerawat cmni..tmbahan pulak aku diberitahu, bile mula2 makan VCO ni, jerawat mmg akan kuar cikit kt muka sbb die kuarkan kekotoran yg ada dlm badan kita..ada jugak org yg tak kuar jerawat lgsg...bergantung pada tubuh masing2...tp yg aku rase plg kool...harini kuar jerawat,esoknyer jerawat tu dh kering ngn sendiri...

3. masalah sembelit hilang
   - honestly, perut aku ni jenis tkde disiplin mcm tuan die jgk..hahah..mmg jadual buang air tk menentu...sejak mkn VCO ni, hari2 buang air tanpa sembelit....kool kan??huhuh..

4. kulit kpala tak gatal2 lagi
   -korg jgn ingat aku ader kutu plak!!!hahaha...tkde la...tp kulit kpala aku ni kdg2 berminyak..kdg2 ada kelemumur..biase la org pakai tudung kan..aku rase ramai yg bertudung ade masalah ni...rambut pun kdg2 gugur...baru je mkn 4 hari, gatal2 kt kulit kpala hilang...serius hilang!!rambut pun kurang gugur...kalau tak, lantai kt bilik tu mmg penuh ngn rambut aku...aku serius ni bukan main2!!!!

5. mengelakkan risiko penyakit kanser
   - aku ada sejarah keluarga yg ada kanser so aku kene mengambil langkah berjaga2 la kan...aku tk tahu tahap keberkesanan VCO ni dlm menghalang/mengurangkan risiko kanser tp tak salah mencuba kan...lgpun stakat yg aku tahu, VCO dpt memusnahkan organisma pathogen dlm badan so akan menyebabkan sel darah putih bertindak dgn maksimum dalam memusnahkan sel kanser..so dapat mengurangkan/mengelakkan kanser..kool dooh!!

6. mengurangkan rasa lapar/ perut cepat kenyang
   - yg ni paling best...aku ni mmg suke makan..rasenyer semua tahu hobi aku mmg makan..hihi...sejak mengamalkan VCO ni nafsu makan dh kurang...smp laki aku ajak kuar mkn kt luar pn rase cm tknk je sbb keinginan nk mkn tu dh kurg...yg plg kool, makan sikit je pun perut dh rase kenyang...setahu aku, VCO ni blh meningkatkan pencernaan dan penyerapan nutrisi dlm badan...metabolisma badan pun akan jadi lebih baik...so aku rase sbb ni la yg buat perut aku rase kenyang je....bile pencernaan ok, nutrisi dapat diserap dgn baik oleh badan, metabolisma badan pun tip-top...berat badan pun akan makin baik...harap2 berat badan aku dpt turun nnt....hihih....

semua tu yg aku alami sendiri sejak aku 4 hari mengamalkan VCO ni...byk lagi kelebihan VCO...korg bace yg seterusnyer...aku copy dr website kawan aku je ni....


  • Menyediakan nutrisi penting yang diperlukan untuk kesihatan yang baik
  • Menyediakan sumber tenaga segera
  • Meningkatkan sistem kekebalan tubuh
  • Menyokong fungsi metabolisme yang sihat
  • Mengawal berat badan
  • Meningkatkan pencernaan dan penyerapan nutrisi
  • Membantu mengurangkan kolesterol tidak sihat (LDL) &meningkatkan kolesterol yang sihat (HDL)
  • Membantu kulit tetap lembut dan halus
  • Membantu mencegah penuaan awal dan kerutan pada kulit
  • Membantu melindungi daripada kanser kulit dan cacat yang lain
  • Membantu mengekalkan fungsi tiroid sihat
  • Membantu mengawal diabetes; membantu mengatur guladarah
  • Mengurangkan risiko penyakit aterosklerosis dan jantung
  • Mengurangkan risiko kanser dan keadaan degeneratif lain
  • Membantu mencegah osteoporosis
  • Membantu mencegah jangkitan bakteria, virus, dan kulat(termasuk ragi)
  • Menurunkan viral load pesakit AIDS
  • Membantu hepatitis C, pesakit herpes
  • Berfungsi sebagai pelindung antioksidan



Dan bace ini pulak!!!...............


Kebaikan VCO disokong oleh pakar-pakar sehinggakan Dr. Bruce Fife (Director of the Southern Colorado-Chapter of the Weston A. Price Foundation) membuat kenyataan bahawa:
" Minyak kelapa dara adalah minyak paling menyihatkan di dunia "
Antara kebaikan dan khasiat VCO:

Mengurangkan kadar kolestrol
-Ia sendiri tidak mengandungi kolestrol. Oleh itu ia adalah alternatif terbaik bagi minyak-minyak lain yang mengandungi kandungan kolestrol yang tinggi.
Mengawal kencing manis
-Pankreas lebih efisien mengeluarkan insulin sementara sel bekerja lebih cekap mengambil gula darah keperluannya.
Mengatasi masalah penyakit degeneratif dan masalah usia umur lanjut
-anti oksida semulajadi dalam minyak kelapa dara adalah penghambat pembentukan radikal bebas.
Tidak meningkatkan paras kelekitan platlet dalam darah
-mengatasi pembentukan plak pada pembuluh darah yang manjadi antara faktor punca serangan jantung.
Tubuh lebih tahan serangan penyakit
-Ini kerana ia memiliki agen anti virus, anti bakteria, anti fungus dan anti protozoa.

Mendapatkan kembali keanjalan dan kelembutan kulit
-Ia mempercepat penggantian sel-sel kulit yang mati dengan sel yang baru, selain melindungi dari sinaran ultra violet.

Pertumbuhan rambut lebih baik dan kelemumur akan hilang
-Sel rambut akan mendapat tenaga dan zat yang mencukupi untuk pertumbuhan maksima

Terhindar dari gejala alahan
-Minyak kelapa dara bertindak sebagai agen anti histamine

Mengelakkan risiko sakit kanser
-Minyak kelapa dara memusnahkan sebarang kehadiran organisma pathogen. Dengan itu sel darah putih mampu bertindak secara maksima memusnahkan sel kanser, kerana ia tidak terbeban menghadapi organisma pathogen.

Keadaan berdengkur akan hilang
-kerana saluran pernafasan dan anak tekak akan kembali anjal dan elastik hasil kewujudan sel-sel baru padanya.



so...ape yg korg rase sekarang?????yakin tak nk cuba VCO....mmg byk brand VCO kt pasaran...tp aku memilih VCO brand Catalyst sbb VCO nyer dlm bentuk gel...senang nk telan...kebanyakan yg jual kt pasaran adalah dlm bentuk cecair...slalunyer kene minum ngn sudu...korg larat ke nk telan minyak pakai sudu??hihihi...so, beli VCO dlm bentuk gel....rase nyer, catalyst lah yg terbaik buat mase skrg...

sape2 nk cuba VCO ni, boleh hubungi kawan aku yg mmg cun...ngah pregnant anak kedua skrg...die pun amalkan VCO...katenyer sbg minyak selusuh untuk senang beranak nnt...apa tunggu lagi...kol die sekarang!!!
- puan siti:016-9356484 
- atau lawati blog beliau: http://yangterbaikdisini.blogspot.com/


cuba la...terima kasih

No comments:

Post a Comment