Sunday, August 17, 2014

when hannah is sleeping.....

Salam sayang, sayang sayang semue...huhu...aku tgk sebu paru2 duk ber fb bagai ngan laki aku nih...mesti korg ckp biase ler tu....masalahnye laki aku duk 2..3 jengkal je dr aku!!! Pemisah kami berdua hanyalah hannah yg tido lena tahap cadbury..tido pun membuas..ape la hannah ni..ce try test tido imej ayu sikit boleh tk, hannah...??

Smlm sibuk cari idea utk wedding cake ujung bln ni...2 tier fondant wed cake...aku tk pernah sedebar ni buat tiered wed cake..aku duk pikirin kat mood hannah ni! Jgn hannah buat onar mase tu dah ler...

Sambil2 tu duk pikir jgk hidangan utk dessert table hannah...lucky you, hannah...! Ibu ni mmg buat bisnes dessert table so tk byk modal la...semue buat sndr kut.. semue di sini bermaksud cake/cupcake dan adik bradik spupu spapat nye.. dr segi modal tk byk mana...angkut dr besut yg mana blh angkut.. harap2 murahla rezki hannah utk ibu buat seindah mgkin ur 1st dessert table..(wlpn ibu tk kaya lgsg n duit sentiasa kering tp blum kontang..insyaallah ...hihi)

Skrg ni tgh usha idea utk goodies...sama jgk..I oll buat sndr aje stkt termampu..I ni kan tgn penuh kesenian khat dan batik (gila over up diri sndr..hahaha)...bkn nye ramai pn jemputan...kwn2 rapat yg tk dpt balik beraya kt besut, kwn2 rapat geng bas sekolah laki aku dan jiran2 sekitar rumah mak mertua yg sah2 sedara2 semuenye.. tu je.. klu mak nk jemput sape2 pn tkpe..lg meriah..sediakan lebih sikit la goodies tu nnt..cuma yg risau nye takut ade ramai yg dtg beraya.. mane la nk agak brape org tetamu raya nnt kan.. redho je la klu ade tk cukup here n there..tetamu tu kan rezki...

Utk main dish, aku tk tahu mak mertua nk buat ape utk raya nnt...slalunye ade rendang ayam kmpg...nasi impit...kuah kacang...laki aku ckp mak nk buat lemang..biar betikk!!! Biar btul mak nk bakor lemang!!! Adakah mak pasti dgn ke-lemang-an ini!!!!???mase laki aku ckp mak nk buat lemang tu pn aku mcm, "ko biar btul, zura!!!??"(Nama laki aku mase dia jd girl adalah zura..masa jd boy adalah rahim..hahah)..tk kisah la mak..menantu (atau hantu) mak ni nk tumpang juadah raya mak..hihi..phtu akan tmbh lg juadah lain sikit..nasik2 mgkin tidak..aritu aku buat nasik arab byk yg tk abis..pdhl aku buat sedap (motif ko puji nasik sndr??! ) ..ekceli aku rase org dh kenyang..raya kan..semue rumah ade hidang mkanan berat klu kt sblh pantai timir nih...so raya haji aku rase malas la dh nk masak nasik2.majuk tacing2 dh aku.kang aku masak nasik sedap2 korg makan sesudu ade..nyampah tau!.nasik impit ade la..hihi..rase mcm nk buat yg tk berat sgt mcm spageti bolognese (hamboii..).. laksam.. tp malas nk racik daun2 ulam..so how ye kak nora tokey laksam..?? (pertanyaan berbaur rayuan..haha..) atau mi/bihun grg ltk side dish sosej ke nugget ke..klu aku dpt hidayah nk hidang nasik pn aku buat nasik senang2 aje..nasik minyak ayam merah ke..senang keje aku..huhuhu...

Utk hannah..aku tkde beria nk tutu bagai ehh..kan raya ni noooqq...ngade je! Pakai baju2 yg ade je...ni bkn party mat saleh..ni jamuan hari jadi di hari raya haji....!

Tata...

No comments:

Post a Comment