Thursday, February 9, 2012

cerita seorg wanita...

salam semua...pernah tak anda rase terganggu dgn bende yg berlaku pada kwn anda?? aku byk kali rase cmtu....banyak kali rase terganggu, atau dlm bahse lebih tepat rase terbawa2 dlm kepala...atau dlm bahse lebih mudah, perkara yg buat kite terpikir byk kali tentang bende itu...korg tk paham ek apa yg aku cuba smpaikan.. entah...aku sendiri pun tak reti cmne nk huraikan kt korg...ade beberapa status kt FB yg buat aku rase 'terkesan' dlm jiwa aku ni...

contoh: kisah suami buat onar dgn pmpuan gedik ke..apatah lagi klu pmpuan gedik tu ade FB jgk..kite blh tgk gambar pmpuan tu yg tergedik2 duk melayan jantan2 miang....lps tu buat status kt fb dia seronok2 main2 pulak..padahal ade wanita lain yg hati nye tgh terluka dan berperang dgn perasaan sedih kecewa sendiri...klu ikutkan hati wanita, nak je pegi lempang pmpuan yg tkde jiwa, yg sibuk nk kacau rumahtangga org tu kan...aku penah jgk awal2 kawin dlu alami bende mcm ni..mmg rase nk gi koyak2 je muke pmpuan tu, tp bile dh makin lame kawin ni, dh makin bijak (sblm ni genius je..hahaha)...so, klu ade lg pmpuan buat onar nk test power gedik tu, aku no hal nyer..ko amik la, yg penting ko dpt laki tkde 'brg'...hahaha....joking..(tp yg sebetulnyer, aku ni, kalau marah, otak dh kt kpale lutut..hiihi)...

selain drpd kisah masalah wanita dgn wanita lain tu, ade jgk kisah perceraian yg mmg meruntun hati kite  yg membace nyer..kalau mmg pompuan yg buat hal, mmg padan muke la kan..tp kalau laki a.k.a suami dia yg buat hal, sedangkan isteri nyer baikkkk je, mmg rase sedih kan..hanya wanita yg memahami wanita...kemudian ade pulak kisah anak2 yg buat rase sedih tibe2... anak sakit, anak tk cukup kasih sayang, anak kena culik, anak terlibat dgn gejala sosial...semua tu mmg buat aku sakit kepala tibe2.... migrain sbb byk pikir hal itu wlpn pada hakikatnyer tkde kaitan pun dgn diri sendiri...

kalau la blh buat diari kisah kehidupan wanita2 di luar sane (termasuk kite), sudah tentu habis semua diari kt kedai2...mcm2 kisah...mcm2 nasib...mcm2 cubaan..mcm2 perangai...bile terbace status seorg kwn FB yg ade masalah rumahtangga akibat pmpuan lain yg prasan bagus, rase marah dan geram melebihi rase kesian... ape jenis wanita yg tkde perasaan kesian pada wanita lain yg mempunyai seorg anak kecil... pmpuan jenis ape tu sebenarnyer...apa dia nak sebenarnyer...nk perhatian kah?rase lawa sgt kah?nk test power sgt kah?seronok kah tgk wanita lain terluka?atau mmg hobi awk tergedik2 dgn lelaki2 wlpn lelaki itu seorg suami/bapa orang? kepada wanita jenis ini, anda patut berhati2, sbb bile seorg wanita lain terluka, byk perkara yg diluar kawalan akal blh berlaku...

kisah wanita ade macam2.....ini lah yg membuatkan rasulullah menangis apabila dibawa melihat keadaan di dlm neraka...nauzubillah...

No comments:

Post a Comment