Wednesday, November 27, 2013

carrier car seat....perlu ke?

Salam sayang semue....

Tgk tajuk pun dh tau nk ckp sal ape kn..hihi.. aku dan suami ni jns klu membeli brg2 yg agak ber 3 angka ni mesti pikir pro kontra.. sayang duit klu beli2 tp tk guna sgt... lg satu umh aku tu dh mcm stor..penuh ngn brg yg ntah ape2... klu nk beli brg baru msti kne pikir nk ltk/simpan celah mane nnt. sbb tu kne selektif sikit.rase mcm sgt berguna br beli.. hihi...

Ckp pasal carrier car seat ni, ade org ckp membazir je beli sbb tklh guna lame...dlm setahun cmtu je..bile bb dh besar, tklh guna dh car seat pesen ni...tp aku dan suami ade pendapat sndr... memandangkn aku laki bini suke jln, slalu blk sel and yg plg penting suke mkn2 kt luar, so kitorg rase mcm perlu je baby carrier car seat ni..

kitorg suke car seat carrier ni sbb senang bila mkn2 kt luar je, hannah blh ltk je dlm carrier tu esp klu dia tdo...klu tk tdo pun, dia akn berangan melayan perasaan dlm tu wktu mak ayah dia melantak. ..hihi..







klu ade knduri kndara pn blh je ltk dia dlm carrier car seat tu...baby ni ade mase2 dia mmg tknk org pegang..nk duk sendiri releks2 chill2 je..

Then bila jln jauh, slalunye aku bergilir2 la..kejap riba..kejap2 ltk dlm car seat dia.  Taknk la ajr hannah duk atas riba je..nnt asal gi jln mane2 je dia nk beriba..wktu kecik ni tkpe la sbb ringan lg..bila dh 10kg nnt mau kebas lutut jgk la omaknyer ni klu beriba dr besut smp banting...huhu...lg satu, klu aku yg drive n tkde org lain nk pgg dia, at least dia dh biase duk dlm car seat..





Car seat jns carrier ni jgk berfungsi sbg roker..klu ibu nk buat kje ke, ayah dia penat nk dukung ke, blh ltk je hannah dlm tu..phtu goyang2 la carrier tu slow...buat2 borak ngn dia ke...syokla dia...hihi..kdg2 blh tertido dgn sndiri dlm tu....zzzz....




Bg aku, setiap brg anak yg kite nk beli ni kne depends kt tahap keperluan dan lifestyle kite jgk..klu rase perlu blh beli... skrg tgh pikir nk beli bouncer fisher ke atau playmate je kt hannah...td try ltk hannah dlm bouncer pak sdare dia..duk skjp je phtu sibuk nk bgn...hadoiii...

No comments:

Post a Comment