Sunday, June 12, 2011

PIALA FA 2011:TERENGGANU WAT BLK PIALA!!!!!!!!

hai semua...cite masih panas berasap lg nih...hahaha...cam biase...ble cite sal cite panas, tgn ni cam gatal miang2 je nk menaip...br beberape minit lepas piala FA thn 2011 tamat...terengganu lwn kelantan ko!!!! bengong skejap rase sbb tktau nk sokong hok mane...kelantan aku sayang...terengganu pun aku sayang...giler ko klu aku tak sayang kelantan.wlpn besut ni dlm terengganu, tp KB Mall ade kt kelantan..pekan rantau panjang pn kt kelantan,wakaf che yeh pn kt kelantan,erkk..tu semua tempat shopping kesayangan beta..yg paling penting sedara mara pn ramai kt kelantan..

kepada sesape yg tktau sejarah besut, sebenrnyer besut ni dulu negeri kelantan...sbb tu org besut ni lawa cam cik siti wan kembang...antara yg paling kembang aku la...emmm...huhu...ok..lari topik dh ckit...kembali kpd cite sejarah tadi...org tue2 cite, sultan kelantan ngan sultan trg dlu main lawan sabung ayam...(tk tau la ni cite dongeng ker btul..)..nk dijadikan cite,ayam sultan kelantan kalah, so sbg hadiahnyer,kelantan bg la besut ni kat terengganu...tk kisah la klu org kate besut ni daerah buangan ke ape...tp bg aku, besut ni UNIK...nk kate kelantan pn blh..nk kate terengganu pn blh...org2 besut ni, wlpn besut dlm negeri terengganu, tp dialek kitorg adalah dialek kelantan...org besut tak ckp "makang ikang" tp "make ike"...hihihi

so. bile mlm ni piala FA terengganu vs kelantan, org kt dlm umah ni pn dh kacau bilau jadinyer...ader yg sokong kelantan, ader yg sokong terengganu...ayah, teh, dan camim dah tentu sokong terengganu sbb dorg berangan nak cuti esok..hahahahha....capik plak sokong kelantan sbb ader warga besut dlm pemain kelantan...laki aku plak a.k.a zurahim tak sokong sape2 la sbb die kaki bangku..hahahahhaha....takde la...sbnrnyer laki aku tak minat bola sepak...lgpn die org selangor...org sibuk tgk bola die kejap2 ilang gi tgk dragon ball..tkde semangat kesukanan lgsung laki aku tu..huhuhuh...aku plak!!!????erk...aku sokong dua2...aku sayang terengganu dan aku sayang kelantan...KITA KAN SATU MALAYSIA!!!!!!

so, sepanjang tontonan aku mlm ni, aku nk cite ckit la babak2 permainan yg ader tertinggal dlm otak aku ni.. aku rase pemain kelantan lebih laju, tangkas dan lincah di padang mlm ni...dorang laju mengejar bola...mgkin sbb baju jersey dorg yg merah menyala dan membara tu kot...lgpn penyokong kelantan pun mmg ramai giler kt stadium mlm ni....anda mmg hebat di padang wahai pemain2 kelantan...cuma kekurangan pasukan kelantan ni adalah strategi..lg satu yg aku nmpk td, pemain kelantan agak kasar!!cikiiit rase tk senang di hati aku td melihat kekasaran pemain kelantan pada pemain terengganu...kite kan berjiran...!!! pemain terengganu plak agak slow ckit..nmpk kurang bertenaga mgkin sbb penat atau mmg dh semulajadi camtu...tp kelebihan pemain trg ni dorg ader strategi yg bagus dan tak mudah mengaku kalah...korang bayangkan la,pd minit2 terakhir pn terengganu ttp gigih mengasak gol lawan...pd saat terakhir tu u!!!!!!!!keyakinan dan keinginan yg besar tu la yg menyebabkan bola slalu berada di dpn gol kelantan yg akhirnyer menyebabkan sorg pemain kelantan melakukan kesilapan..dlm keadaan huru hara dpn gol tu, pemain kelantan tertanduk bola ke gawang sndiri pada mase kurang dlm 2 minit sblm mase tamat!!!!aku yakin sgt org kelantan akan marah kat die...tp bg aku, aku sgt kasihan pd pemain ini sbb die antara pemain terbaik kelantan!!!dan die tak pernah berhenti berusaha utk memberi saingan kpd trg smp la mase tamat td...tandukan bola tu utk selamatkan gol cuma tandukan itu tersasar ke dlm gol..(relek daudsu, mung meme pemain kalate hok hebat sengoti..tabik spring ko mung...jange frust2 sgt..thn depe ado lg...mung mmg terbaekk..).eeemmm..Allah nk beri kemenangan malam ni utk terengganu...Allah nk buktikan tak ader yg mustahil bg Nya...DIA blh merubah keputusan dlm sekelip mata...bayangkan pd saat2 terakhir,trg dpt gol hasil tandukan pemain kelantan sendiri dan pemain itu adalah antara pemain hebat kelantan....!!!

Dlm mase tambahan, trg dan kelantan same2 hebat....tp trg lebih byk peluang membuat serangan...dan hasilnyer, trg dpt menambah gol pd mase 10 mnt sblm perlawanan tamat...so,betul tak aku ckp td...kelebihan trg ni adalah keyakinan dan keinginan yg tinggi utk menang..tak berputus asa smp saat wisel penamat ditiup..aku rase, tu kot yg buat terengganu menang 2-1 mlm ni..kemenangan yg sgt tipis....tp berkesan....TAHNIAH terengganu!!!!anda mmg terbaaaaiikkkkk mlm ni....!!!!!huhuhu

akhir kate....(ceh!!!!cam ceramah plak..), cukup la smp mlm ni shj pergaduhan terengganu-kelantan..terapkan semangat kesukanan yg jitu dlm diri masing2 bukan semangat sape hebat atau sape plg 'gedebe'..jgn lupe kite berjiran...jumpa lgi dlm piala FA thn2 dpn.....KELANTAN-TERENGGANU.....DUA2 BERADA DEKAAAAT DIHATI....TERBAEEEKKKKKK!!!!

bekal TERENGGANU vs KELANTAN malam ni..hahahha...aku tgk bola sbb mende2 di atas ni je kot..sori beb..aku bkn kipas susah mati bola sepak..hihi

giler kusyuk tgk bola...time menjerit2 yg aku tak tahan...lupe plak nk rakam video pakcik arshad wat joget lambak ngn camim bile trg gol smp nk terlondeh kain td....lupe jgk nk amik gmbr capik yg ke-frust-an sbb bakal terbang duit blanje ayah kfc..hahahhahah

No comments:

Post a Comment