Monday, November 26, 2012

dari timur ke utara (yg tk brape utara)

salam semua... wah.... rase seronok bila hidup tak perlu dibayangi oleh kerja...lebih seronok kalau tk kerja tp duit masuk berkepuk2 smp kne stop duit tu dr masuk...emmm....ader ker cmtu? *merepek

saat ni aku dh kat banting lagi.....akhir bulan 10 aritu dh balik smp awl bulan 11, akhir bulan 11 ni balik lagi... sbenar nyer tak rancang pun nk balik... kebetulan nk anta pengantin ke tanjung malim, perak, alang2 dh dekat ngn sel, laki aku decide balik la jap... kitorang bergerak dr besut dlm kul 5 ptg .. hahaha.. giler...kul 5 baru terhegeh2 nk gerak...dgn tak brape biase jalan ke perak, dgn keadaan cuaca yg kool giler (hujan) sepanjang jalan....hanya berpandukan gps shj...huhuh...kitorg decide nk ke perak ikut jalan simpang pulai..jalan yg sama utk ke cameron highland...dlm kpala aku dh hepi semacam.... lalu cameron kuuuttt!!! giler la klu tak singgah kan...hihii....

sepanjang jalan rase horror je...kabus sgt tebal...aku bukan buat novel ni!!! kabus btul2 tebal la sbb hujan kan...makin tinggi panjat banjaran titiwangsa tu, makin tebal kabusnyer..jalan mmg gelap...mane ade lampu jalan...yg ade cuma lampu ape ntah yg kecik2 tu..ala yg pantul balik lmpu kete tu...hah, bende tu je yg ade...dgn kabus tebal tu, laki aku terpaksa bawak kete dekat dgn devider jalan...devider jalan je yg nmpk..jalan tk nmpk...pasrah je la...kalau ade lubang tepi devider tu mmg kesian la kt sport rim kan...nasib kau la rim...TIBA-TIBA.... dgn ketinggian yg aku tak brape nk pasti brape dr aras laut, tetibe kete terstop sndiri....!!!! dgn gelap gelita....dgn hutan kiri kanan..haiyak.......laki aku nmpk muke kool je...aku dh meremang bulu roma.....tp prasan la dia cuak jgk sikit....tp dia tak cakap banyak la mase tu.... bile laki aku start balik, mmg boleh start tp bile dh masuk gear kete tknk jalan....aku berdebar2 giler.....giler ko tak berdebar....! kitorg ngah pnjat banjaran nih!!! ngan keadaan sunyi...ngn hutan...tibe2 ade kete lalu dr depan...elok je kete tu lalu melepasi kete kitorg, tibe2 kete kitorg boleh jalan dgn kool giler mcm takde pape masalah pun.....pelik jugak tp dua2 senyap je....tp yg lebih pelik pehal laki aku tak byk bunyi...eemmm...

sampai je cameron hingland, laki aku decide nk berhenti dulu biar kete rehat...kebetulan pulak kitorg jalan mlm minggu so cameron mase tu ade pasar malam...singgah la jap pasar malam.....seeeejuuuukkkkk!!! cameron baru lps hujan....




smp pasar malam cameron H ni dlm kul 10 mlm kut.... tak lama pun kat sini...perjalanan jauh lg.... elok je beli jagung, sayur, strwbery, ayam grg, sotong grg dan air, trus gerak ke perak.... sbnrnyer dr cameron ni, kalau nk ke tanjung malim, ikut jalan tapah lg dekat... tp bile laki aku tanye pnduduk tempatan cameron H ni, dorg nasihatkan jgn ikut jalan tapah sbb nyer jalan kecik dan sgt sunyi..mmg malam2 tkde org lalu jalan tu... dia nasihatkan ikut jalan simpang pulai..jauh sikit sbb kluar kt ipoh tp lebih selamat....emm.. aku ngn laki aku malas tanye lebih2...paham2 la kalau jalan sunyi, kwsn hutan...lgpn jam dh tnjuk kul 11 mlm...emmm.....

dalam kul 2 pagi kitorg smp kt homestay tempat kitorg menginap....kesian kt pengantin tggu smp kul 2 pg.... sori yer mokdik....hihihih..... borak2 jap...phtu tido dgn lena... pagi nyer trus siap2...anta pengantin spatutnyer kul 11..tp biase la janji mlayu...hahahaha.... sambil2 tggu spupu aku dr temerloh, DR.haniif dan kluarga nye smp jugak, ....

nasib baik tergerak hati nk beli strwbery tu mase kt cameron....boleh ltk dlm bakul hntaran...mekap mokdik kali  ni mmg wallahhhh!!!...cantik!!



ye ye je haniif smp rushing2 tukar baju.... last2 tuan umah cakap tggu jap sbb ahli kompang tgh makan....hahaha.... sape suruh lambat kan...dh org suruh dtg kul 11 tak datang2...tggu la org kompang nk mkn dlu....hahhaa...


dr homestay ke rumah pengantin laki dekat sgt2..... 5 minit smp.....



si tecik kesayangan ramai....geram btul nk gomol2....

mini plamin yg sweet bersama pengantin yg super sweet

kitorg je conquer meja beradap..hahaha


si kecik, the main attraction of the day.....sori mokdik...hahahaha... semangat btul tgk wafi makan... maklong rindu la kat wafi.....



dalam kul 1.30 kut, semua dh slesai...aku ngn laki aku mntk diri nk teruskan perjalanan ke banting... tp tkde nyer trus balik umah...smp je klang singgah jusco bukit raja dlu..tgk wayang cite twilight breaking dawn part 2 yg baru 3 ari kluar..... BEST gilerrrrrrrrrrrr final cite twilight ni..... tak sia2 aku lum bace novel breaking dawn tu...kalau dh bace novel mesti movie nyer rase tak best...hahaha.... tapi breaking dawn final ni mmg best....sila pergi tgk!!

sekian perjalan utk kali ni..... kenduri ni sblh pengantin laki...kenduri sblh pengantin pmpuan aritu aku lum cite... byk sgt gmbr nyer...pening aku nk memilih...lain kali la yer...adik pompuan aku mesti tgh terkinja2 kt nottingham nk tgk gmbr mak sdare dia kawin...huhuhu...daaaa.... luv u all....

pssssttttt : smp kt homestay baru laki aku bukak cite..sblm enjin kete kitorg tetibe berhenti mase naik cameron H tu, dia ckp kete rase sgt berat....tukar gear satu pun still rase berat...mase tgk cermin blakang, dia nampak ade satu kelibat terbang kt blakang kete mase ade kete dr depan lalu tu.... lps kete dr depan tu lepasi kitorg baru kete kitorg blh gerak mcm biase....huh!!! main2 ek!!!!









No comments:

Post a Comment