Friday, October 10, 2014

hannah's 1st birthday celebration!

Salam sayang...ye ye aku lame tk update..kehkeh...

4 oktober 2014 aritu, genap la umur hannah setahun...sungguh tk sangka, anak yg dikandung dgn penuh bahagia dan kasih sayang dlu, yg ibunye semalaman duk terkinja2 dlm labor room utk lahirkan dia, telah selamat lahir mengenal dunia, membesar dgn aktif dan bijak akal buat ibu menjerit geram je selalu..alhamdulillah...sungguh aku  bersyukur ya Allah...kerana diberi kesempatan utk menjadi ibu kepada nur hannah zulaikha ini..(sebak...)



Time flies sooo fast..lil hannah is not so little anymore..dah setahun..br je rase ibu beranakkan u..tuuup..tuppp..ehhh..dh setahun..how I miss the small tiny lil hannah yg fresh2 kluar oven dlu.huhu.bau harum bau syurga..skrg dh bau masyammm.. huhuhu..

Kebetulan birthday hannah sehari sblm raya haji, dan kbetulan pulak raya haji thn ni beraya kt banting, aku ngn suami pn rancang nk celebrate kt sana aje masa raya haji tu yg jth 5 okt thn ni..tkpe la lewat sehari..hihi...jemputan tk ramai pn..keluarga terdekat yg ade kt rumah tu, sedare2 ngn kwn2 rapat yg tk blk beraya kt kmpg masing2 aje..tu pn tk semue yg dtg..kebanyakkan nye sibuk dgn aktiviti korban kt masjid2..raye haji kuttt!hihu

Ibu hannah terlebih eksaited nk buat candy n dessert table...ibu buat bisnes tu, tkkn la tknk buat utk 1st brthday anak sndr..klu ikutkan malas mmg la malas..haha..susah kut nk angkut semue balang2 dr besut ke banting..aku angkut yg lasak2 aje..tkut pecah dlm kete je tk pepasal..angkut yg agak2 tk mudah pecah..tu yg klu korg tgk meje candy buffet hannah tk semengah sikit...hahahah..





Birthday cake, choc cupcake and pavlova aku buat sndr awl pg hari kejadian..kek brthday tu buat sesimple mgkin sbb dh ade kad nombor satu n happy brthday.main cucuk2 aje nnt.tp tknk la nmpk cm kek malas sgt..so aku buat butter vanilla stobery cake..ala2 victoria sandwich cake.deko dgn grapes n stobery aje.filling nye pn ltk fresh stobery n cream..semue puji sedap so aku blh perasan kek aku sedap la kut..hahahaha..*mutoh!.. hahaha..ade yg bertambah mkn kek i oll tu hokey.bg la caan kt ahkak nk prasan..hahaha..tu pn buat smbil perang ngan hannah yg tetibe bgn awl pulak haritu..u saje je kan, hannah!!..choc bar tu pn aku buat sndr jgk kt besut..msti la buat sndr.hihi.buat awl2..angkut aje blk banting.aku tempah apam rainbow dan cream puff dgn kak qeen..homebaker yg baik dan tk pernah mengecewakan I oll yg suke makan ni..hihi. tq kak qeen.aku ade beli tat crust dgn kwn baik.konon nk buat fruit tat, sekali hannah tk bg caan, naik fed up aku dgr dia melalak.kesian pn ade jugak.bila susun2 je all the food ats meje, aikkk, mcm dh penuh aje..so aku decide tkyh la..malas nk perang mulut ngan hannah yg melalak mntk ibu dukung waktu2 sibuk tu.hihi..phtu tmbh aje candy, jelly, cookies..pretszel pulak tertinggal kt besut!! Uwaaa!! Geram btul..ade bwk balik mesin choc fntain n candy choc utk buat choc celup2, tp memandangkan tetamu yg tk ramai mane, membazir sgt klu buat..nnt byk yg tk abis..so buah2 hidang as pencuci mulut aje la..hikhikhik..


The candy n dessert table

Yummy!!

The stand in board hadiah dr adik satu sekolah dlu..so sweet..tq aunty payya

Vanilla Butter cake ala victoria sandwich with fresh strawbery n grapes


Utk juadah utama, aku masak nasik minyak hujan panas dgn gulai ayam tp tk layak dipanggil gulai sbb guna rempah kari..heh heh..kt sane tkde rempah gulai mcm kt sini..cuma aku tmbh kerisik je bg ade rase gulai pantai timur.mak mertua pulak ade buatkan nasik impit dgn rendang ayam kampung.tu mmg juadah signature org jawa kut.tiap kali raya msti ade menu tu..sedap yg amat!!phtu mak buat agar2 milo dan kacang kuda rebus phtu aku tempah roti jala dgn kak qeen sekilo..blh mkn dgn gulai kari nasik myk tu..kehkeh..kembang 18mangkuk bila suami puji nasik myk ngn gulai kari ayam bini dia buat sedap..mkn ngn roti jala lagiiiii sedap..laki aku kejeeee dia makan aje aritu..penat mengejar hannah kut..hahaha...amik kau!!!! Hahah..ingat senang jd pengasuh sepenuh masa anak awk mcm I oll ni..hahaba...

Nasi minyak hujan panas mendung..hahaha..

Gulai kari ayam

Lengkong milo (agar2..hihi) dan kacang kuda rebus

Rendang ayam kampung

Ketupat nasi

Roti jala n fruits


Untuk goodies, aku buat ringkas2 aje...isi 2 bj  choc rokka dlm bekas plastik pink tu then masukkan dlm paperbeg...saje buat cmtu sbb nye nnt tetamu blh tmbh sndr candy2 n dessert2 yg ade terhidang kt ats meje candy/dessert buffet tu masukkan dlm paperbeg masing2 bwk blk.dorg blh pilih sndr nk bwk blk ape as a gift..hannah blanja hokey..sweets treat namenyer..(hannah blanje dgn duit ayh dan ibu...sobs..sobss..hahaha).



Hannah dpt hadiah baju dan duit..kaya hannah..ramai yg bg duit..ibu ayah jgk la yg tk kaya2..sobs sobs..kaya kasih syg je..hihi..hannah nk shopping ape ni ye??!!hahah..



Pnjg btul cerita..kehkeh...layan gmbr je la..brthday girl yg kusut masai..tk duk diam lgsg sepanjang hari..sibuk nk lepak ngn ayah kt luar rumah..tknk org dukong..nk jalan sndr2..mslhnye dia tuju ke parit dpn rumah aje!! Kussss semangat..ko gi blaja berenang dlu ye anak!!kempis perut buncit ayah duk kejar2 hannah..haha












Dan yg paling win skali gambar hannah yg ni..






SAH!!! U MMG ANAK IBU!!! posing mengalahkan rozita che wan kut!!!! Hahahaha...(mmg hebat photographer nih dpt captured gmbr hannah yg super lasak ni cmni..hihi..*wink wink)


Terima kasih kakak ipar yg comey tlg captured kn gmbr2 brthday girl ni dgn dslr mahal nye..yg comey sikit pn jd comey banyak bila bergambor dgn kamera mahal nih klu tk,emmm.. amik gmbr hannah ngn phone ibu dia je la jwbnye..hahahaha...thank u, kak...cuuupp utk 2nd brthday hannah pulak ye..ye..luv u kak!hahahahahah

No comments:

Post a Comment