Friday, July 8, 2011

diary ker klu cam gni??

hai semua...seminggu aku kat banting umah mertua aku...seminggu jgk la aku cuti dr berblog...bodo la...mood nk memblog kan diri semakin kureng plak...monopos dh kot..hahahaha...eehhh..blom blom...tkde alasan lain dh sebenarnyer..alasan satu tu jer...M.A.L.A.S...klu penyakit ni dtg,mmg tkde mende la blh tlg kecuali halau setan2 yg menjadi pemangkin sifat malas tuh....(ceh..ayat tkleh blah..huhu)..

aku bertolak balik banting kul 9 pg..laki aku berangan jd maikel schumaker so dlm 5 jam kitorg berdue dh smp KL..giler ko...MR.Maikel Schumaker pun surrender angkat bendera putih klu race ngn laki aku nih...klu korg naik kete ngan kitorg mesti muntah ketakutan ngan gaye pemanduan laki aku..tp aku kool jer..aku rase biase2 jer..aku kan kiut..lgpun aku membute jer sepanjang jalan!!!hahahahah..


fuuhh!!!banting begitu panas sekarang...smp2 je banting, badan aku dh panas2..kpale pn berdenyut2...2 hari aku membute jer kt umah...tak pepasal laki aku kne beli 100plus ngn panadol...serius nyer panas...tgu ujan pn tak ujan2...nasib la..laki aku plak begitu eksaited dpt blk ke kmpung halaman tercinta..kesian die..mesti die rindu sgt kt mak ngn abah..tp rindu2 pun ptg tu die trus kuar gi jumpe kwn die..taktau la ape yg die bodek kwn die tu..last2 kwn die bg menatang dlm gmbr kt bwh!!!!!!


 bile dh dpt udang galah, anak2 dan menantu mak pun mula la wat muke kiut ala2 sin chan kt mak...mata pun kuar bintang bersinar2 nak membodek mak nyer pasal, mtk masakkan yg sedap2..abg ijul dh wat aksi sedut kpale udang..siap ngn sound efek "syruuppp..ssyyrruupp"..en.jurahim plak mmg takde keje lain duk membangkang je idea abang ijul (bangkang-membangkang dan perang-perang mulut ni mmg cara dorg berdua menunjukkan kasih syg antara satu sama lain...hahahahah)....bertuah punyer anak2 ngn menantu...hahahahahaha..oleh kerana mak berhati mulia a.k.a mak menyampah dgn anak menantunye yg hanya tau membodek, mak pun masakla masak lomak cili api udang galah..kesian udang galah...ke perut jgk engkau akhirnyer..huhuhu...sape suruh ko membesar dgn sehat dan kuat...sape suruh ko minum milo byk2..kang tak pasal2 dh jadi lauk...sape yg slh dlm hal ni!!???cakap..cakap...sape yg salah!!!!!!!




hari jumaat pagi plak gi JPWPKL sbb ader keje ckit kt sane...tkde la bersungguh sgt..bukannyer minat sgt pn..saje je suke2 nk pegi..try n error jer...fuh...klu ikutkan ati nk tido jer kt umah...(tido lg....)

ari sabtu plak gi baking class kt kota warisan, sepang...bessssttttt!!!!!!!!!blaja wat macaron..dah brape kali cube buat kt umah sblm2 ni tp tk jd..jd lempeng jer..kaki macaron tknk kuar apatah lg tgn macaron...tk tau mane silap...so geramnyer pasal aku pn join class macaron kak lea..huhuhu..so, kepade sesape yg nak mkn macaron,sila la hubungi saye...takpun korang klik je Amalia's Chocolate n Cupcake!!.oleh kerana aku dh pandai wat macaron, so lps2 ni aku leh la tido dgn hati yg senang dan tenang..(tido lagi!!!!!!)



en.jurahim plak asal balik banting je cari durian...asal cari durian jer balik banting....agaknyer mase mak mengandungkan die dlu tgh musim durian kot..takpn mak lahirkan die kt kebun durian..takpn lahir2 jer mak bagi susu perase durian..(byk tul kemungkinan)...sbb tu la agak2nyer en.jurahim ni tak abih2 ngn durian...berak pn dh bau durian...apatah lg kentut??!!ppeeeghhhhh....masak...masak..!


balik kali ni taktau nk ckp langkah kanan ke langkah kiri-kanan..en.jurahim tgk surat je nmpk satu surat saman..bukan surat saman polis tp surat saman raje sehari..huhu..kwn die kawin...so langkah kanan-kanan la kot kan sbb win-win...due 2 dpt untung...kitorg dpt mkn sedap2 (duduk kt meje smp 3 jam), pengantin plak dpt ang pow..huhuh...emm..tak kenal sgt kwn laki aku yg ni tp tk kisah la..aku nk wish jgk kt korg "slamat berbahagia..smoga kekal hingga ke ujung nyawa.."

plamin cantik!!!

ooooohhhh!!!! saye sgt suke 3-tier cake ni..so sweeettt..


sekian,trima kaseyyyy!!!!

No comments:

Post a Comment