Wednesday, August 3, 2011

misi jelajah 1:kg.raja

hahhaha..(gelak dlu...)

Assalamualaikum semua!!!arini tajuk cm menyampah giler..klu jelajah pusat bumi ke menarik jgk kan..pusat bumi??!!!! (ni gara2 terpengaruh ngn cite 'Journey to the Centre of the Earth' la ni-* form 1 nyer literature..HAHAH)


so korg rase aku nk cite sal jelajah ape??hihih.....tak tau kan..tak tau kan....hah!aku sorg je tau so skali lg aku rase sgt genius..heh.hehe.hehe..so, tk pyh la berteka teki lg...meh biar aku sndiri yg gtau...bulan pose ni, cite aku akn lbh kpd misi jelajah bazaar ramadhan yg berhampiran atau berjauhan dgn tmpt tgl aku..best wooo..mule ingat nk ltk gmbr mknan2 yg ader jual kt bazar ramadhan yg aku pegi esp yg istimewa kt situ..tp ble dipikir2 kn balik, cm bangang plak bwk camera tgh2 berebut2 nk beli makanan kn..hahah...cmne aku nk tolak2 nk himpit2 nk siku2 org klu tgn duk pgg camera phtu bz plak ber 'klik' sane sini...kang org sbelah ingat aku tourist plak..klu dorg ingat aku tourist dr us ke, uk ke, tkpn brazil ke best jgk..kot la muke ala2 julia robert tkpn angelina jolie yg berbibir seksi tu kan..masalahnyer muke lbh kpd kemboje ngn vietnam...ni yg malas ni...dorg cantik tp mata tk biru!!!(T-T) ..padhal umah sblh bazzzar ramadhan tu jek (bohong la tuh bazar ramadhan ader sbelah umah..kandang kambing ade la..)

so, ari pertama pose, capik yg diberi mandat utk shopping kt bazar ramadhan...hari raye ke due, aku ngn my laki plak yg kne pegi...best..best..best..."ayah, blh tk klu arini pn along nga aim yg pegi Bazar ramadhan??? hihihi"....

1st day pose, capik beli:
1. ayam golek sekor
2. sambal bilis - wat sahur
3. kerabu perut
4. dalca sayur
5. air jus dragon ball fruit

mase turn aku/aim ke bazar ramadhan plak, kitorang berdua sepakat beli air tebu sbg minuman rasmi...waaaahhhh.....!!!!!bestnyer!!!!!!!beli smp rm6...dpt satu jug besar kuasa due u...i like!!minum smp perut kembang...en.jurahim plak mmg suke air tebu so die minum smp perut buncit like pregnant 13 bln...hahhahaha...



lauk plak yg biase2 je...lauk kmpung....
1. sayur pedas keladi
2. keli masak sambal
3. keli bakar percik
4. daging grg kunyit (simpan utk sahur)
5. sambal kerang
6. gulai daging
7. daging bakar rempah
8. kuih akok- kuih tradisi org kelantan/trg

tgk list cam byk nk mampush kan...tp tk smp rm45 pn termasuk air.!!!!!tak caye kan..klu kt kl, mau kt rm70-rm80 dh tuh...huhu..

bazaar ramadhan kg.raja, besut, trg- shot tk menarik lgsg!!hahha

No comments:

Post a Comment