Saturday, August 13, 2011

misi jelajah 2:Bazar Ramadhan Kuala Besut

assalamualaikum semua!!!!HUHUHU....ye ye je aritu nk gtau sal bazar ramadhan yg aku ngan laki aku duk jelajah kan..tup tup...terlupe nk amik gambar..bukan aku sengaja terlupe..jauh skali buat2 lupe tp aku bz la mase kt bazar ramadhan tu..bz duk lawan gigit2,tarik2 rambut ngan customer2 lain kt bazar...hahaha...(dasar pembohong!!!)..serius...!!aku tak tipu..mmg aku lawan2 gigit ngan dorg time nk beli air soya...!!(nasib baik tak pegi gerai soya hamzah ian..kang tak pepasal suh wat mende2 pelik plk br die bg air soya tuh...emmm)... tp aku lawan gigit bibir sndiri la...hahaha....serius aku tk kuase la nk amik gmbr bagai kt bazaar tuh...dh la ramai org...cam bongok jer..klu gne Dslr (betul ke eja cmni?) ker...D90000 ke ok gak...ni pakai camera zaman jepun (dh camera tu made in japan..)..tu pn pinjam yg kakak ipar punyer..huh...baik lupekan aje...huhu...

ceh!!cite mcm2 tak sesuai ngan tajuk lgsg..siap satu perenggan plak tu...hahaha...ekceli, aku pn terlupe aku pegi bazaar ramadhan kuala besut ni pada ramadhan ke brape...lame tak lame la...ader la dlm 3..4..ari lepas..hihi..besttt!!!!!bazaar ni tkde la seramai/sebanyak (tak pasti penjodoh bilangan ape yg sesuai..) penjual/customer bazar ramadhan kg.raja..tp makanan/air2 yg ade kt bazar k.besut ni jauh lg murah, lg sedap, lg mengancam dr kg.raja...serius...kali ni aku tk bohong....klu korg gi lmbt, agak2 dorg dh nk tutup gerai dh, msti korg dpt free satu due jenis kueh..tu pn klu kau se cun/kiut sopan aku la...muke manis je ngan makcik jual tu...wat sengih2 cam kerang tak brape busuk cikit, dpt la kuih free kt korg...yg penting jgn lupe nawaitu nak dpt kuih free sblm kuar umah..dan jgn lupe mula langkah ngn kaki kanan...hahahahhaha....

ok..jom arr kite tgk gmbr tak semengah yg aku sempat snap kt bazaar kuala besut nih....

AKU SNDIRI PN TK PASTI NAPE AKU SNAP MONTOT ORG NGAN AKAK  BERTUDUNG PTH NIH..EMMM

manyak yg berniaga...gerai soya depan tu la tmpt aku beli soya aritu...emm..manis sgt la soyanyer..gule terlebey suda..
yang kitorg beli aritu:
1.air soya
2.ikan cencaru sambal
3.sambal kerang
4.sayur lemak 'kolok'- tradisional nyer lauk..sayur lemak yg ader petai, kulit dlm buah sentul,sayur2 lain..
5.sayur air kladi
6.ikan kembung bakar bersambal

yang no 4 ngan no 5 tu aku beli kt gerai tepi jalan jer sbnr nyer..bukan kt bazaar ni...hihihi...

No comments:

Post a Comment