Tuesday, December 6, 2011

perangai pelik laki aku.....

haiya....tetibe arini nk cite prangai pelik encik zurahim yg aku rase 'agak' aneh untuk diterjemahkan oleh akal aku yg genius ni...

1. main gitar nyanyi2 depan anak kucing - serius...aku pun tktau nk describe mcm mane ni..balik keje je, mandi2 phtu makan2 pahtu trus kuar duk depan umah ngn gitarnyer...phtu nyanyi 2..3..lagu berulang2 ngn gitar depan anak kucing kesayangan die kat luar...sorg2 plak tu...agaknyer die brangan kucing tu peminat die no 1 kot..dengan harapan kucing tu akan lambai2 tangan sambil pgg lampu kelip2 mase dia ngah nyanyi..emmm...lantak dia la....

2. suke cakap lain tapi dia tak prasan pun dia dh cakap lain...contohnyer:

situasi 1
abe:abg rase nk mkn nasik goreng la...
aku:sayang nk makan nasik grg ape????
abe:bile mase abg cakap abg nk mkn nasik grg...abg nk makan nasik minyak la...
aku:laaaa....yaa sgt yakin dan konfiden syg ckp syg nk mkn nasik grg td...
abe:sayang ni mmg tak memahami kan.....bile mase abg suke mkn nasik grg!!
aku:aik!!!!

situasi 2
abe:jom kite gi makan restoren d'kota?
aku:restoren d'kota??!!!!!katne tu???tak pernah dengar pun nama restoren tu kt muka bumi besut ni?
abe:ala...yg kite slalu pegi tu la.....yg depan sekolah teknik tu....
aku:laaa....tu kan restoren c'putera!
abe:yelah....restoren c'putera la yg abg cakap tadi....
aku:kan syg ckp restoren d'kota tadi...?!!
abe:bile mase pulak abg cakap d'kota!!ni yg malas ckp ngn ayg ni....bile abg cakap pape tk dgr tul2...berangan je....
aku:aiiikkkk!!

kdg2...mmg aku sendiri pun naik konfius dgn telinga sendiri...yela....mane la tau kan kot2 mmg betul aku yg salah dengar ape yg die cakap kan...TAPI......

situasi 1
abe:apehal ngn kereta ni!!!bunyi macam hebat sgt tp tak laju pun..gream betul...bla..bla..bla...!!! (die membebel tibe2 mase dlm kete..panjang plak tu...)
aku:ish syg ni...tak baik ckp cmtu..kesian kt kete ni....kan kete kite ni kete 'family car'...buat ape laju2...
abe:ape la ayang ni...abg cakap pasal kete kancil kat depan tu la...!!
aku:laa...mane la ya tau syg cakap sal kete depan...
abe:kan tadi abg ckp camni..."apehal ngn kereta kancil merah kat depan ni!!!bunyi macam hebat sgt tp tak laju pun"...
aku:syg mane ade sebut 'kereta kancil merah' awl2 td....syg cakap 'kereta ni'......
abe:tula...bile abg cakap tak dgr tul2....

-kebetulan adik laki aku, camim, pun ade dlm kete,so aku tanye camim-

aku:mim...abg aim ade sebut kete merah ke tadi??
camim:stakat yg camim dengar, abg aim tkde sebut pun kete merah awal2 td....?
aku:tu la....camim pun tk dgr....yaa pun tkde dgr....
abe:sayang ngn camim tk dengar btul2 la tu ape yg abg cakap tadi....
aku:aiikkkkk!!!

situasi 2
abe:sayang...abg ingat nk tgk cite twilight la...
aku:syg nk tgk cite twilight bile...
abe:bile mase abg ckp nk tgk cite twilight!!!syg kn tahu abg tak suke cite tu...abg tk penah tgk pun cite twilight...!!!!!
aku:kan td syg ckp nk tgk twilight!!!
abe:abg cakap nak tgk kartun lat la....!!bukan twilight...syg salah dgr !!
aku:(kebetulan camim ade sbelah)..mim, abg aim ckp nk tgk kartun lat ke tadi??
camim:tak tahu la...tp camim rase mcm abg aim sebut twilight td...
abe:tu la...adik bradik same je....tak dgr tul2 ape yg abg cakap....abg cakap kartun lat la!!!!
aku:aiiikkkk!!

see!!!betapa konfiden nyer die ngan ape yg die cakap...smp 2 org dgr mende same pun, die ttp tk percaya....

3. suke membebel guna ayat "ayang mmg tak memahami abg!!"...naik menyampah aku dgr ayat ni...hahahha...die suke ikut mood die je klu nk wt pape....pahtu mengharapkan aku (bini die yg cun ni) memahami mood dia 100%....contohnyer suh aku masak mende yg die rase nak mkn...tp suh aku teka sendiri bende yg die rase nk mkn tu...klu aku salah masak, die akan membebel cakap aku tak memahami....ade satu lg contoh yg best:

lokasi- aku kt kedai mkn...dia kat tempat keje..so aku kol dia nk tanye die nk pesan makanan pape tak...

aku:syg, nk mkn pape tak..yaa kt kedai mkn ni....
abe:takyh beli la...abg dh kenyang.....
aku:ok.....
(tp aku beli jgk makanan-contohnyer sweet n sour chicken chop - tibe2 bile kt umah...)
aku:syg...yaa ade beli jgk sweet n sour chicken chop kt syg ni....meh la makan.....
abe:nape sayang beli sweet n sour!!!!abg tak suke...abg lg suke blackpepper chicken chop....SAYANG MEMANG TAK MEMAHAMI ABANG KAN!!! bla...bla..bla....jeng..ndghsbjsanjznk... (dia membebel marah2 mcm org meroyan tak tentu pasal....panjang plk tu bebelan dia..huh!!!)
aku:kan tadi mase yaa kol syg cakap taknk mkn pape sbb dh kenyang!!!!!yaa sj je beli chicken chop ni jgk kt syg!!!org saje2 je beli....kan syg cakap taknak..!!~!gerrrr.....yaa saje2 beli je la...trima je la yg org beli...!!
abe:TK KIRA!!!!!abg nk blackpepper chicken chop jgk!!!!!!!
aku:abih tu td mase yaa tnye nk mkn ape syg ckp tknk sbb dh kenyang kan!!!!!!bile org dh beli ni, makan je la.....
abe:abg tak suke...abg suke blackpepper...SAYANG MMG TAK MEMAHAMI ABG!!!!!!!SAYANG TAK TAHU KE ABG SUKE BLACKPEPPER CHICKEN CHOP....NAPE BELI SWEET N SOUR!!!
aku:kan tadi syg cakap taknak makan ape2!!!!!!!!!!!!!! (kalau aku tau jd cmni aku tk beli langsung kt die td)

- akhirnyer, terpakse tukar ngn chicken chop blackpeper camim.....hahahaha....yg aku tak tahan mrajuk mcm budak2 tuh..hahahhahaha

4.suke bagi ketiak dia kat aku!!!- ni malas nk explain....*jahat tul!

5.suke salahkan org ngn tibe2...contoh:

situasi-aku baru off letop...dan dia nmpk aku dh off letop..tibe2...

abe:sayang, save dokumen abg dlm pendrive yee..
aku:.....la......yaa dk off letop la...syg on blk la...phtu save sndiri...
abe:tu la syg ni....abg suruh save dokumen tp sayang off letop pulak....
aku:la...kan yaa yg off letop ni dlu...br syg suh yaa save dokumen dlm pendrive...phtu nk salahkan yaa sbb off letop plak...mane la yaa tau syg nk save dokumen syg tu dlm pendrive...mane yaa tahu dokumen mane satu.....yaa dh off letop br syg suruh kan...
abe:syg tu yg salah...nape tk save dokumen abg tu dlm pendrive dlu sblm off letop!!
aku:kan yaa off letop dlu br sayang suruh save dokumen kan!!!!!!!!!
abe:tak kira!syg jgk yg salah sbb tak save dokumen abg...
aku:aik!!!!!

tu je la....nnt aku sambung lg...huhuhuhu....

No comments:

Post a Comment