Sunday, December 25, 2011

sejak bekerja di rumah full time, aku jadi.....

eloo all...sejak aku bekerja di rumah full time, aku rase aku dah......

1) malas nak pakai cantik2, even kluar gi beli barang, gi supermarket atau bersiar2!
- aku rase ni masalah aku yg paling besar...skrg ni nk pakai bedak ngn lipstik pun malas...kadang2 je bile rase nk make up br make up..pelik..padahal aku antara manusia yg suke sgt main2 mekap dlu...seingat aku la, mase tinggal kt banting dlu tak se-kronik ini...huhu...baju pulak, main pakai je yg aku rase nk pakai...agak2 dh tutup aurat so 'on' je...kdg2 aku sarung je abaya hitam kesayangan aku tuh utk tutup kain batik yg aku pakai..hahahah...yg paling best, mase kt satu shopping complex tu ade sorg budak pmpuan yg dh besar pggil aku makcik!!! cis!! so aku fhm sgt outfit aku mmg teruk skrg!!!hahahhaha

2) tetibe sense of fashion aku amat teruk!!!
- penah skali aku gi butik ngn adik boy aku, saje pilih2 konon nk beli baju baru...so aku pilih2 la baju2 yg aku berkenan n saje2 je tanye pendapat adik laki aku tu...ko nk tau ape die kate..."along!!!!citarase mung dalam berfesyen sgt terok sekarang!!!!"...ok!! FINE!!!!!

3) malas nak beli baju baru!
- serius, ni masalah aku yg amat aku tak berkenan skrg..kalau laki aku bg duit suh beli baju baru, mesti akhirnyer aku wat balik benda lain sama ada makanan atau barang2 utk laki aku je..skrg ni bile gi shopping complex je mesti gi bahagian lelaki phtu mula pikir nk beli ape kt encik zurahim ni..sbb tu kalau bukak almari skrg, baju zurahim yg blum pakai berlambak2..ntah bile die akan pakai..die keje 7 hari seminggu..jarang sgt kuar jalan2 skrg..klu kuar pn dekat2 je..tkkn nk suh dia pakai baju baru jgk klu stakat nk gi beli rokok...dushhh!! kesimpulannyer, aku mmg jarang beli baju baru utk diri sendiri skrg..ade la jgk beli jrg2..tu pun beli online... ntah ke mane hilang nyer smangat shopping aku... aaahhhhhhh!!!!! KEMBALIKAN AMALIA YANG DULU !!!!!!!!!

4) sgt suke abih kan duit kat kedai2 baking n join baking class....
- skrg ni hobi baru aku adalah gi labur duit kt kedai2 baking..aku beli tools baru, acuan baru, buku2 pasal cake deco, anything about baking.... kalau ade duit lebih aku join kelas baking.... skrg 'berangan' nk blaja baking kt uk...ni sbb gila kt cake2 dlm rancangan 'fabulous cake' ngn 'cake boss' nye pasal!mula la nk membodek adik girl aku yg ngah keje kt sane skrg....semoga u cepat kaya ye,asma!!! huhuhu

5) dah tak suke sgt bersosial...nk kuar minum2 lepak2 ngn member2 pun rase payah... suka buat hal sendiri je..tkpn lepak ngn suami ngn adik2
- kawan2 aku skrg mesti mcm kesian tgk aku..hahahahha...aku mcm katak bawah tempurung yg tkde life..hahah..yeah, its funny sometimes but i love working at home...doing wat i love to do..appreciate my life so much..and i love baking so much!..aku sgt suke baking smp nk tido mlm2 pun, letak saje kpale kat bantal, otak aku terus berimaginasi pasal decoration2 kek yg aku rase nk buat..pstu terus wake-up, amik pen n kertas then buat lakaran..aku cuma akan tertido selepas pukul 2 pg..kadang lepas subuh baru tido..aku blh stay up utk siapkan tempahan..even semalaman tak tido pun tkpe..sbb tu kdg2 aku pesan kt kwn2 yg nk dtg umah, ples ples ples kol dlu before datang sbb kadang2 aku tido siang bile mlm stay up wt keje...hihi....mase keje cikgu dlu, kul 8 mlm pun dh rase nk tdo wlpn ade keje bertimbun..hahaha..harap2 dlm mase 2 tahun nnt, semua kt besut dah tahu kewujudan 'amalia's choc n cupcake' dan dah ade cake boutique sendiri tmpt aku bekerja..pray for me my dear frens..but i really miss the moment when we hang out together dear frens, chit-chat2, shopping2....insyaAllah klu ada mase kite leh kumpul2 semula...cume i kene kasi up balik smangat shopping nih!!hahhahaha...

6) berberat badan berlebihan.....ni malas nk komen.......mcm di-cursed pulak...asal baker je kene badan besar!!!aarrrgggggg.....whyyyyy!!???

7) pasif
- tak tahu sebab ape...tp aku rase aku pasif la skrg.....ke prasaan semata2 je ni...hihihi

8) slalu bosan duk umah...sbb keje pun kt umah...tido makan buang pun kat umah......sbb tu aku slalu lepak workshop encik zurahim...kacau die keje mmg ilang bosan..hahahahah

tu je la.....malas plak nk menaip lg..huhuh....

alah...laki aku pun ngn baju keje die yg comot tu je pegi mkn piza kt kota bharu!!hahahha

so, aku pun nak comot2 jgk!!!!!!!!!! baru bagai pinang dibelah due..hihihi
jangan pelik tgk kek secret recepi tu..ingat baker ni tk suke mkn kek kt luar ke..?hihi..aku kdg2 gi beli jgk kek atau brownis kt secret recepi...bile kek masuk dlm mulut je, otak otomatik je berfikir ingredient2 yg mungkin dorg letak dlm kek dorg tu...phtu mula la migrain rase nk hantok2 je kpala kt piza tuh...hantuk kt piza je la....k babay...!

No comments:

Post a Comment