Friday, December 2, 2011

perkara simple yg amat sgt tp bagi aku serius gile....

wachaaaa!!!!! lame tk wt entri baru...huhuhu...seminggu kut....arini aku rase nk share beberapa list simple yg amat sgt, tp mende2 simple ni bg aku sgt besar dan serius smp blh wat aku jadi hulk tetibe.....(atau tetibe jadi bangang tanpa ada rase sweet lg)....

pertama: bawang merah kembar....kembar kecik2 plak tu....ni tragis giler bg aku...aku ni penyabar yg amat sgt sbenarnyer (bohong la nih...)...tp klu time nk kupas bawang, mmg tahap kesabaran tu dh blh smp tahap ICU...aku mmg mengidam anak kembar, tp cukup tak suke bawang merah kembar kecik ni...yg nk buat keje pantas pun jadi terkedek2...blum campur ngn mata pedih lg...klu aku pegi pasar, mmg aku elakkan beli bawang ni..aku sggup gi beli kedai lain atau pasar lain..atau supermarket lain...tp klu teh atau ayah dh beli, emmmm...mmg tkde choice la...ceh!!

kedua:bile laki aku gi kuar minum2 ngn geng dia, aku suke pesan belikan air teh ais atau teh o ais....aku mmg akan hot kalau tetibe laki aku wat balik air lain yg aku tak order...tapi minum jgk...hahahha

ketiga:aku cukup tak suke, bile time aku nak masak, tetibe adik aku esp camim datang masuk dapur nk masak megi...bg aku, die mmg mengacau kosentrasi aku yg ngah rajin nk masak mase tuh!!!!!gggerrrr.....

keempat:aku cukup bengang kalau dh rancang nk buat sesuatu, tp last2 minit tak jadi sbb bende2 bodoh je. contoh nye aku nk gi kedai, dh siap2 pakai lawa2 persis nikol kidman tetibe br prasan duit ade sposen je dlm purse...ni masalah klu bisnes online nih...duit dlm purse slalu tkde!!!!bank pulak jauh!!!!ggrgrgrggrrrrr....

kelima:aku rase tahap kesabaran aku mmg teruji kalau ngah2 busy deco kek, tetibe tak jumpe cr nozle (yg sebenarnye aku dh amik tp lupe letak kt mane...!!)

keenam:aku ckuuuppppp hot bile handpon berbunyi, aku berlari dgn pantas nk angkat phone (mcm lumba lari 100meter berpagar),tp yg kol aku tu manusia salah nombor!!!!ggrrr...abih camgitu je lemak2 dlm badan aku nih...rugi!!!!

ketujuh:aku nk on tenet...tp tk blh online sbb broadband wat hal...padahal br bayar bil mgu lepas....grrrrr....

kelapan:aku cukup laaaa tak suke, bile gi cc sbb nk print pape (sbb printer kt umh abih ink ngn tetibe).phtu bile blk umah br prasan dh tertinggal pendrive kt cc....rase nk menyumpah btul dgn ke-nyanyukkan diri!!!!

kesembilan:ngah jalan tersepak karpet berlipat!

kesepuloh:meter minyak kete kelip2 dh ngn tetibe, tp aku tkde duit dlm henbeg!!!!kes same ngn no 4 tadi!!, so my dearest customer, yg bayar duit cash di tangan saya sndiri, sila bg payment secukup2nyer sbb kalau nasib tak baik, sy tkde wet baki nk bg anda.......(memalukan)

kesebelas:ngah2 syok berbalas msg ngn sesape, tetibe msg pending sbb kredit abih.....!!!!!gggrrrrrrrrrrrrr....uwaaaaaaaaaaaaaaaaahhh!!!!!!!! waaaccchhhahaaaa.....


Kesimpulannyer: saya mmg manusia yg tkde tahap kesabaran yg unggul!

No comments:

Post a Comment