Friday, July 27, 2012

ramadhan ini...

salam semua...harini ari jumaat..jumaat bermakna cuti....cuti mengajar je la...tempahan ade..haiyak...! esok kne gi kota bharu...deliver cupcake..br start amik tempahan balik..cuti smp 5 ari jgk dr baking2 ni...fennaatt... blk2 sekolah je trus membuta...camno nk baking tuy....mase amik tempahan kek sambil mengajar aritu, otak tepu giler...laki aku suruh buat bende lain, aku gi wat benda lain... ade skali tu (sblm pose la..), ayah aku suruh adik aku gi beli nasik bungkus...adik aku tanye aku skali la sama ada nk nasik bgkus jgk tak, dia ckp aku jwb 'taknak'...last2, bile aku nmpk ade nasik bgkus kt dapur, aku gi hantar nasik bgkus tu kat laki aku kt tempat keje dia dgn harapan nk suruh laki aku habiskan..seriously, aku ingat tu nasik aku.. rupanye tu nasik ayah aku..hahahhahaha....serius aku tak ingat bile mase adik aku tanye aku nk nasik tak tu...apatah lg nk sedar aku jwb 'tknk'...slalunyer mmg dorg beli nasik bgkus sorg satu without asking....hahaha... tk pepasal ayah aku takde nasik mase tu...the best thing, bukan aku pun yg mkn tp bwk nasik tu paksa laki aku mkn...!! sungguh....!! aku mmg bini yg mithali tp anak yg bangang!!!...hahahaha...rase bersalah giler kt ayah... im sorry daddy...itu semua di luar kawalan akal yg waras along....huhuhu....slps kejadian yg tak di ingini tu berlaku, i decided nk stop amik tempahan kek dlu n had a good rest (best rest ekceli) ..hahah... amik jgk tempahan tp yg lbh mudah mcm pvlova n cupcake je..tkde la penat sgt..May ALLAH n ayah forgive me....hihihihi...

esok gi KB deliver cupcake.. ingat nk beli brg raye skali.... puase thn ni sgt seronok sbb aku buat byk keje..jd cikgu, jual bskut, jual kek... seronok sbb mase terisi.... and i am so blessed dpt ngaja sek kuala besut sepanjang ramadhan ni..tiap2 pg bace yassin dlu b4 P&P sepanjang ramadhan... tiap kali mase rehat, pelajar akan turun ke dewan dgr ceramah agama... topik nyer topik biase2 yg kene ngn budak kecik.. pelajar yg fasih bace quran pulak akan ke surau utk tadarus... pengisian rohani tu slalu ade... aku cite ni sal sek rendah tau.. bygkan budak2 umur 7-12 thn dilatih mcm ni... semue murid kene bwk surah yassin... tak bwk rotan beb... aku rase ni salah satu sebab kenapa TRG sentiasa juara mase exam2 besar esp UPSR... bile agama berada di tempat teratas, hal2 lain akan dipermudahkan oleh Allah..mase ngaja kt negeri lain dlu, bace yasin sekali je kut sepanjang ramadhan... aku cite ni yg kt sekolah la...pengisian ramadhan.. yg kt umh tu Allah je yg tahu kan.....

kawasan sekolah pulak sentiasa bersih....sgt bersih sbnrnyer... islam amat menitikberatkan soal kebersihan.. ni la yg dipraktikkan di sekolah ni..bersih...bersih...bersih... nk jumpe sampah rata2 payah yg amat... jd tak pelik, bile tgk byk sijil2 dan piala2 kemenangan bergantungan di dinding2 pejabat sek kuala besut ni... juara 3K kebangsaan pun byk kali jgk.... juara peringkat kebangsaan beb!! dlm setiap kelas juga bersih.. pelajar mmg di ajar tk buang sampah dlm kelas..nk buang sampah, buang dlm tong yg disediakan kt luar kelas....tk kira la kelas budak pandai atau kelas2 blkg, semua bersih tanpa sampah....im so impressed dgn pihak pengurusan dan guru2 sekolah ini.... good job...good job... huhuhu.... wlpun sekolah luar bandar, tp keadaan sekolah indah... yg best nyer, kt library, still gune rak kayu zamam paleolitik kut.... ( ye ye je aku ni..haha).. buku2 pun tktau dr zaman bile.... all the pupils deserve new books n new rack!!! sekolah lain semue dh ade  rak besi.... kesian sekolah ni dr segi tu... tp who cares... yg penting kebersihan tip top, pelajaran budak2 pun tip top....tp kalau pustaka dapat buku2 baru pun best jugak...hihihihi.... ade insan2 yg berhati mulia nak derma buku tak???!!!!!!! bulan ramadhan ni.....derma satu, berganda2 Allah bg ganjaran... kan.. kan... kan... hihi

tu je la nk cite....gambar kt sek byk tapi malas nk upload...hahaha.... next entri la... lain kali k.. daaa...

No comments:

Post a Comment