Sunday, July 29, 2012

ramadhan yg menduga sabar...

salam semua...waaaa.....arini rancak pulak bertenet2...mentang2 la cupcake ko dah sold out..huhuhu.... balik sekolah td, tukar uniform trus masuk dapur...kelaaaaasss kau jahhh..... arini kat sekolah ngantuk giler....pehal ntah....kne cr nescafe la rasemyer....mase sahur kne teguk nescafe secawan dua kut....baru tk ngantuk kut.... takpun kne cari ectacy ke....air ketum ke...*ko nak mampus?!

semalam aku gi deliver cupcake customer kt KB ngn laki aku....walllah.....gerak dr umah kul 4.15 ptg..masuk je area bandar KB, kete berduyun2...jem weh!!! menangis....sampai je KB trus cari alamat yg dibagi... cari2 tk jmpe smp sudah....menangis lagi... pasang gps pun, gps tk jumpe cr jugak....apehal ko ni gps....??!!! apa da...! aku pun kol la customer, tgh2 cakap nk tanye direction umah, tetibe sunyi... haiyak, tkkn saat2 genting ni ko nk abis wahai kredit??!! aku tk kisah ko nk abis pun tp cr mase lain la weh..!! pusing2 smp kul 6.30 ptg, last2 msg customer dgn baki kredit yg tinggal sen....nk beli kredit, kedai dh byk ttup...kbetulan laki aku pun tk top up lg... nasib baik la customer baik....reply jgk msg...last2 dia suh jumpe kt bazar ramadhan stadium jer...ffuuhhhh...nasib baik.... selamat la cupcake tu smp ke tgn customer.. pastu trus cr surau utk smayang asar..... sudah smayang trus cr kedai berbuke laju2 sbb dh lewat... menangis...

kitorg malas nk pusing2 lagi dh..kebetulan lalu kut kedai arab si encik tarbus. laki aku bile nmpk restoren arab je  tetibe nak makan nasik unta... rindu kat nasik unta katenyer... susah kalau org dulu keje kat arab nih... rindu nk makan pelik2... aku antara dua dah...tkkn ade kut nasik unta kt kelantan ni... jauh tu nk angkut daging unta... tp redho je la.... kalau ade mmg rezki laki aku la kan.... masuk2 kedai je trus dia tanye ade nasik unta tak?? jawapannyer........TAKDE!!....hahahahhaha.....kesian laki aku....huhuhu




mula2 duk luar.....open air la katekan..nk irup udara nyaman..huhu...ok..aku bohong..hahaha..nyaman apekebende klu dh tepi jalan besar..nyaman ngn asap kete ade la.....sebenarnyer duk luar sbb indoor penuh...

mase ni gravy, acar, ngn sambal dh smp.....

tepi jalan je kedainyer


tetibe beberapa minit before azan mgrib, ujan turun dgn lebat dan tibe2....tak sempat kitorg nk sediakan payung sebelum hujan.....sadis....nasib baik mase ni nasik lum sampai...cuma acar, sambal ngn kuah je yg smp..ngn ais kosong....semue masuk air ujan ler jwbnyer... tp tkpe...kitorang redha... huhu.... redha la sgt...sbnrnyer restoren tu tukar yg lain.... berlarian2 la kitorg dn customer2 lain yg duk outdoor td..... tp Allah bg tempat yg lg best... bos restoren ni bukak bilik aircond tempat dorg nk buat buffet ari selasa nnt..alhamdulillah..Allah bg ujan rahmat dan tempat makan yg lebih selesa...huhuhu..

ye ye je laki aku nih...

kitorg mkn sbelah piramid ngn unta ... huhu

oleh kerana takde nasik unta, so dia order nasik mandy kambing je...aku plak nasik mandy ayam.... pastu kitorang saje add on kebab ayam... air pulak aku minum yogurt strwbery yg super awesome... laki aku plak minum just tembikai je so aku malas nk amik gmbr air dia..huhu... abis makan je, bersadai la kedua2 nyer akibat kekenyangan.... alhamdulillah......

yg ni paling aku suke....yogurt stoberi

mandy ayam...ayam dia sedap...

mandy kambing

kebab ayam...rase mcm ayam la....hijau2 tu pudina...ijau2 dlm kebab tu pun pudina... so aku gtau laki aku kite takyh gosok gigi dh aritu sbb dh mkn daun pudina..hahaha...


tu je la cite semalam.... makanan dia nk kate sedap sgt2 tkde la smp tahap tu, tp masih dlm kategori  ok.... mybe sbb aku penah makan nasik arab yg lebih sedap kut.... laki aku pun ckp camtu jugak... dia lg la kan...penah makan nasik arab yg btul2 org arab buat kat negara arab... (brape juta kali ko nak sebut arab)... balik2 umah je nampak pizza hut atas meje...walllaaa... rezeki lagi...murah rezki... alhamdulillah..... tu je....daaa.... huhuhu....

No comments:

Post a Comment