Sunday, October 9, 2011

berbeza tp sejiwa...

salam peep!!!yeah..ni bukan tips rumahtangga mcm sblm2 ni...nop..nop....ngah kumpul material lg...huh!ayat mcm ngah wat phd...hahahhaha....actly ngah ingat balik semua bebelan2 yg aku trima....tp jp ingat jap tk, so aku decide postpone dlu la....hahahha...arini kt workshop emcik jurahim lg...lepak2 cni sambil online...smbil2 tu blh tgk die wat keje...jap lg aku leh wat tips penjagaan enjin kete plak....atau mybe tips utk menjimatkan petrol, atau tips utk cepat menjahanamkan enjin kete anda....(see!!hanya bijak pandai genius cm aku je leh wat tips2 ni..haahhahaha..*gelak jahat)

tak sangka pejam celik pejam celik dah nk masuk tahun ke due dh aku jadi bini org...emmm...overol nyer, mmg best la jadi bini org....tak best ke klu u dh dpt separuh lg jiwa u...slame ni OKU...tk cukup jiwa..hahahha...kawin tu kan anda melengkapkan separuh lg iman anda...tiada keraguan lg k...selalunyer, kite takkan cr/berkenan dgn org yg 100% same ngan kite....kalau u suke korek idung wlau di mana sj anda berada, u takkan cr org yg suke korek idung rata2 jgk.....larat ke nk jemaah korek idung?????cecite...cecite....u akan cr mende yg indah2 je yg ada padanye...usha yg bagus2 je...so yg dark side tu korg akan tak pandang....especially klu dark side yg die ade tu same ngn dark side yg u ade....see!!!u dh cr org yg tak same ngn u...kalau ade persamaan pn mybe plg busuk pn 60% je....so takyh nk bohong sgt cakap u all berkenan ngn ur half sbb die ada 100% persamaan ngn u...membongak (menipu) jer tu...

cite sal perbezaan ni, aku suke amik contoh aku ngn emcik jurahim atau family members aku je....buat ape amik cntoh org lain yg kite tak brape nk pasti..kang dh berbaur fitnah plak blog aku kan..hahahha...klu ader cite sal org lain pun mmg mende yg sahih dh la...ok, cerite sal perbezaan ni, aku ngn emcik jurahim ader byaaaaakkkkkkkk sgt perbezaan baik dr segi minat, citarasa, keinginan, impian, hobi dan lain2...kdg2 irritating, tp kadang2 perbezaan ini lah yg menambah perise dan rempah ratus dlm rumahtangga...kalau dh sameeeeee je due2, bohsan jgk kan...ko suke roti, die suke roti, ko suke teh o ais, die suke teh o ais..ko suke midvalley, die suke midvalley...tak ke boring...kan..kan...kan...kalau die suke smayang sunat dan mengaji, ko pn suke smayang sunat dan mengaji takpe jugak...tu dh kire bonus besar dlm hubungan rumahtangga anda....bersyukurla kalau anda berdua ader persamaan itu...alhamdulillah...

aku ngan emcik jurahim mmg totally different....ish...membongak lg la tu..totally konon!!!orait..bohong la tu klu totally different..hahah....ader persamaan tp sedikit je...emmm....30% kot...klu exam dh failed la tu kot...HIHI...tp alhamdulillah, hingga saat entri ni ditulis,kami masih bahagia dan moga perkahwinan ini sentiasa di bwah lindungan dan rahmat Allah....insyaAllah.....amalia ngan aim, mmg byk berbeza....ok, kite amik cntoh yg paling simple dlu...dr segi makanan, ape yg aku suke makan mmg berbeza ngan yg laki aku suke mkn...die suke yg seafud2 je mcm udang, sotong, ketam...aku suke makan nasik ngn budu ngn ulam...laki aku ni ulam mentah pn tak suke..apatah lg budu...mmg tk sentuh...air plak, die suke nescafe o ais...aku suke teh o ais....see...mende kecik je tp berbeza....

minat dan hobi kitorg pun lain...die suke mende2 sal kete smp birthday aku pun die beli rim sport..bile aku tanye mane birthday present aku, die tnjuk rim sport yg dh siap pasang kt kete aku..ngan wat muke kiut konon syg giler kt aku sbb bg hadiah yg mahal smp harga nk cecah (atau mgkin dh cecah) ribu2..(sakit ati tak klu ko jadi aku?????)...aku tak sakit ati sangat, cume suh die tido peluk rim sport tu je la mlm tu.....hahhahaha..so dpt la jam, kek aiskrim, n jalan2 mkn2 kt restoren tepi pantai bagan lalang....hahahhaha *evil nyer gelak..ok, tu cite birthday thn lepas...minat aku pulak lebih kepada jalan2, window shopping, shopping, jalan2 cr makan dan yg sewaktu dgn nyer...tipical woman nyer minat la kirenyer tuh...nisbah pmpuan yg tak suke mende yg aku suke ni adalah 1:1000.....so aku ni salah sorg dlm angka 1000 tu la....contoh nisbah yg 1 tu plak isteri cousin aku, dr.haniif iaitu dr.sheeda..hahahha..(bertuah yg amat la awak, haniif!!!!hahahhahah)

camne ngn lagu kegemaran plak????laki aku suke rock kapak nyer song..esp kalau yg zaman sluar ketat kalau tertonggeng pn blh koyak tuh...br beli cd kumpulan may mggu lepas...kalau bukak beg cd die mmg penuh....full kate omputeh...tp sad to say,semua cd tu blh dikatakan lagu yang same je ader..sama ada may, search, wings, ekamatra,ape ntah lagi...tp yg sezaman ngn grup2 tu la...hahahhahaha...lagu plak yg same je..kalau search tu lagu isabella, bulan madu awan biru tu, ngn 2..3 buah lagu die yg lame2 dlu..wings plak ngn lagu sejati...dlm cd lain pn lagu tuh jgk cume ade la satu dua lagu yg lain cikit dlm setiap cd...so klu naik kete ngn die, lagu same je la dr banting smp besut...busuk2 pn aku suh ttp cd pasang radio je la...tkyh gatal2 jari nk tukar cd lain wlpn cd berlambak, wat rugi tenaga jari ko je..aku plak suke lagu2 br kalau yg masia, indon punyer...lagu2 mat saleh plak aku suke oldies song yg romantik2 cam 'seal with the kiss' ke, 'hello' ker...klu yg baru sikit lagu MLTR dan lagu2 celine dion..pendek kate lagu2 romantik tk hingat dunia la...tu jer....lagu rock wat aku sakit kpale....tetibe leh migrain...aku mmg buta seni klu dgr lagu rock...klu slow rock leh layan lg la...dgr jarang2 best jgk klu slow rock ni....tp kalau yg cam nk meletup drum ngn gitar letrik tu, mmg leh wat migrain....tp laki aku suke yg amat!!!

tempat jalan plak??aku suke tempat yg blh release kan kpale otak aku nih terutama tmpt2 sejuk..laki aku plk suke tempat yg ader kete2 mcm sepang tuh, atau tmpt2 yg die blh mancing.....aku kurg gemar sbb tmpt yg cmtu slalunyer panas....see!BERBEZA....tu br mende yg luaran nyeer...blum cite sal sikap dan perangai lg...hhuhuhuu...

bile nk cr pasangan, pilih la yg korg leh IN dgn perbezaan yg korg ada....kalau tkleh masuk ngn perbezaan itu, just forget it...jgn duk berangan lepas kawin nnt u nk ubah perbezaan die yg u tak suke tu...masuk mimpi je la....kalau aku suh korg ubah perangai buruk korg yg suke kentut di tempat awam tuh rase2 nyer korg blh ubah tak?klu kentut merata2 tu dh habit, kdg2 org tu tk prasan pn die dh kentut kuat giler dpn org..sendiri mau ingat la kan..hahahha....tp, klu dh cinta sgt, dan cinta korg tu benar, ape pun kekurangan dan perbezaan yg die ade, korg akan cube terima dan akan membiasakan diri dgnnyer...bukan dgn mengubah die ye...!!hehe...senang cite, get through it atau forget it...u choose!!?k?

tu je..babai....

No comments:

Post a Comment