Thursday, October 11, 2012

kasih sayang luar biasa..

hai peeps.... smenjak dua menjak ni tahap kerajinan berblogging melampau2... saya bangga dgn diri saya sndiri..huhuhu... oh yer, 3 ari lepas, aku mcm cite rescue 911...mase nk gi sarapan je nmpk bende itam kecik tergolek atas tanah kt pintu pagar... tikus ke ape ni... tkkn tikus kut... ke anak musang...ke anak tupai... baru lahir..basah tp tk bergerak.... aku konfiden giler ingat dh mati... laki aku kt dlm kete dah mase tu.. aku ni jns ummat geli2 sikit klau kt haiwan kecik2 lembik2 ni...so aku jerit la panggil laki aku.... fuhh!! encik aim dgn muka berani dan macho nyer pun datang...selamber deeekkk je dia gi pegang haiwan kecik yg malang tu... laki aku cakap ni anak kucing br lahir ni... kesiannyee... elok je laki aku pegang, haiwan kecik yg malang tu tibe2 bergerak2....laaaa...... panjang lg nyawa ko budak! agknye ibu dia terberanak kt pagar tu tp lupe nk amik... tali pusat pun ade lg...

sehingga ke hari ni (3 hari dh umur dia) budak itam yg malang tu hidup dgn rukun damai dalam kete laki aku... so ke mana2 je kitorg pegi, budak itam tu pn ikut skali la... dia kecik sgt dan slalu menjerit lapar... so laki aku tk smp ati la nk tinggal kt umh..siap bwk gi tmpt keje dia lg... bwk dia ke mana2 shj kitorg pegi la pendek kate...nk harapkan aku bg dia susu idaakkk ler...aku geliiii.....eeeuuuwww.... laki aku ltk dia dlm kete sbb takut kne makan/buli kt bapak2 kucing yg lain.... so mmg dia membesar dlm kete je la.. bile lapar, dia bgn jerit2...bile laki aku bg susu pakai picagari, dia minum byk jugak..phtu dia tido.... bile dh lapar dia jerit2 lagi... huhu.... penyayang dan penyabar btul encik aim melayan karenah baby kecik dia ni.... huhuhu..




hai world!!!!!! nama saya "CAWAK"..... bapak saya yg bg nama tu sbb saya suke mencawak je... mencawak tu maksudnyer menjerit... susah tul bile dapat bapak org jawa ni... bg nama tak komersial langsung kt saya.... bg la nama michael ker, johny deep ke, tom cruise ke...busuk2 pun bg la nama aaron aziz..... jawa btul la bapak ni...  tkpe la...saya redho......cawak pun cawak laa... 


tu jer...daaa......




2 comments:

Mia said...

Yaya....maksud mencawak tu rasanya "biawak"

Amalia Zurahim said...

a'ah....mencawak mmg biawak....klu 'cawak' shj tu mksdnyer 'byk bunyi'...saje yaya 'men' kan cawak tu...hihihi...yaya bukan reti pun bhse jawa nih...huhu..

Post a Comment