Saturday, October 27, 2012

rewang lagi....

Hola dunia!! aku agak kepeningan skrg..pening ngan makan banyak dan pening dgn rewang utk kenduri doa selamat malam karang...aku bangga btul jadi menantu org jawa ni.....semue mertua, tok nenek, ipar duai rajin2....aku menantu yg gorges ni bermalas-malasan saje....td ade la masuk dapur rewang skali ..tp skrg nan hado...dah abis bateri....(alasan!! ko cakap je la ko dh malas..kang senang....)

smlm dh sehari suntuk buat mcm2 jenis kuih muih tradisional jawa..harini pulak rewang potong2 sayur...ricih2 bawang semue...phtu dh masak se-round utk mkn tengahari semua ahli2 rewang...ade sup jawa, sambal kicap, ayam grg, tumis sayur suhun dan kentang tumis ngn hati ayam...skrg geng dapur masih lg rancak berperang utk 2nd round punyer masakan pulak..masak kali ni utk buat nasik ambeng plk..rasenyer ade kerabu pucuk ubi..org jawa pnggil ape ntah..klubang kut...aku main agak jer..hahah...ade ayam goreng yg dipotong stengah ekor untuk satu nasik ambang..ayam ni akan dibuat ayam masak merah rasenyer....ade tumis sayur suhun...ade ikan kering grg.. ade pulut ape ntah yg dibalut ngn daun...ade ketupat nasik...kuih2 plak ade lemet, ade koci, ade karipap, dan banyaaaaakkk lg smp aku pun pening...special utk guests doa selamat karang...... aku makan byk smp kepeningan...bile perut dh konyang giler, ko jgn harap la nk keje lg..hihihi... sori la tkde gmbr lagi entry kali ni..nenek2 seksi ngah busy keje, mane blh main amik gmbr.. hahaha..

laki aku ni plak blh bilang ngn jari brape kali nmpk batang idung ari ni.... ntah ape yg disibukkan pun tktau... cari bini mase perut dia lapar je...tkpn mase tekak dia haus...pandai pulak cari bini time lapar2 ngn haus yer... dushhhh!! rindu kat suami saye....*gedik pulak..hihi.. tak sabar nyer nk semue kenduri kendara ni berakhir.... aku nk buat keje aku pulak..... gi beli barang doorgift org...beli stok bahan2 baking.... hadoi.... kpala start serabut dah....keje org slesai, keje sndiri satu pun tk buat lagi.... angin btul rase.... angin ngn laki aku jer..... 2...3 hari lps org semue free, dia plak yg sibuk ngn tukar enjin kete bagai....nk berturbo bagai.... payah org tua berjiwa muda nih... eeeiii......geramnyerrr nk gigit encik aim tuh!!!

malas aku nk masuk dapur rewang dahh...panas sungguh hari ni yer.....ngn bahang dapur gas lagi.... (lagi2 bg alasan...cakap je la ko malas, PEMALAS!!!)

tu je...daa...huhuhuhu...

No comments:

Post a Comment