Friday, October 26, 2012

raya haji 2012 - indah ke?

salam semua....yeah..sblm mengomel dgn lbh utuh dan jitu, let begins with the raya wishes dlu....

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA !!! MAY ALLAH BLESS ALL OF US....INSYAALLAH..

mcm mane raya korg...emmm..biase la raya haji ni tahap kemeriahan nye tak sama dgn raya puase... aku tgk kt FB, ade yg gi bercuti...ade yg kne keje.... tk prasan plak status sedih2 sbb tk dpt blk raya...semue kool gilerrr jer...mmg raya haji ni lain ckt...tkde baju baru, tkde selautan kuih2....ooopppsstt...tp tidak saye...!! saya dikelilingi kuih muih tradisional jawa dan mlayu yg amaaaaatttt banyak....!! hahah...kebetulan tahun ni beraya di rumah mertua... kebetulan jugak mak mertua nk buat kenduri doa selamat utk adik ipar saye yg bakal beranak....(tp pelik...yg nak di doaselamatkan tak tnjuk muka lgsg...balik jenguk2 pun tidak....pelik..pelik..pelik....)

raya ni aku byk rehat...malas nk buat pape..atau nk keje ape2... mak mertua ngn sedara mara je yg berperang kt dapur...aku?? menantu yg comel, baik, anggun dan sweet giler ni melangut je dpn letop... PEMALAS!!!! aku mane reti nk buat kuih tradisional jawa...!! payah je tgk...main balut2 ikat2 ngn dedaunan yg berguguran nih..(amboih..ayat mcm novel..).. aku reti tgk ngn reti makan je...ade la jugak jap2 masuk dapur.. tnjuk muke.. bertenggek jap dpn nenek2...jaga imej depan mertua dan sedara mara.. giler hipokrit...konon nk tnjuk rajin...buluweekk....hahahhaha... hakikatnyer aku tak reti buat...hihi... 

ni serius punye cuti nih... aku nk cuti yg btul2 cuti...masuk je bln 11, aku dh kne keje dh...ada beberapa kek kawin yg kne buat bln 11 dan 12 nnt... beberapa set kek 2 tngkat dan 3 tngkat... berpuluh biji kek hantaran dan beratus biji cupcake hantaran...sekarang pun tgh meng-sketch kek2 kawin... jadi tk blh nk kate cuti jugak....masih bekerja...cuma keje releks...tkde nk psiko2 bagai...pening ckit2 adat la bile dh ko perah otak mcm perah susu lembu... ohh...tak termasuk dessert and choc fountain table lagi...oooohhh.....tak termasuk oreo choc lagi beratus2 pcs bersama set doogift.. tak termasuk kek/cupcake birthday dan occasion2 lain lagi...  JADI......raya ni aku nk releks2 je...makan tdo..makan tdo.... heh heh heh... maaf mak...hihhih..

releks mmg releks....tp laki aku ni ngade giler bile balik umah dia ni...jap2 nk air sejuk....jap2 nk nescafe o beng...jap nk kopi o.. jap nak baju...jap nk sluar... mujur nk berak dia tak mintak tlg aku... time nk mntk tlg je la dia menggagau cari bini..ngn time nk tido malam.... kalau tak, bini jalan sbelah pun mcm tk nmpk.... sombong.... buluwek... DDUSHH!!

tu je la...daaaa.....


No comments:

Post a Comment