Tuesday, October 2, 2012

keje paling syok..

hai semua.... hihihihihi... gelak dlu... tgk tajuk cam best... semalam aku tkde baking2.... cuma releks sambil duk pikir cmne nak buang masa dgn lebih berfaedah.. dan lebih syookk... masa kluar sarapan ngn laki aku, otak ni duk pikir je nk buat apa sehari suntuk semalam... masa tu la idea hebat datang.. kalau dh genius tu genius jugak...tiada keraguan lagi.... hahaha.. so aku ajak la laki aku gi KB... aku nk gi buat dftar niaga.. phtu nk cr brg utk dessert table sambil2 cr idea segar...  so aku menggunakan sepenuhnyer kuasa seorg isteri... KUASA SEORANG ISTERI HOKEEEYY!!  kuasa 'goda dan menang'... hahaha... so isteri2 dan bakal2 isteri di luar sana, kalau nak apa2 dr laki u all, sila guna kuasa 'goda dan menang' ini.. (tips utk hari ini... ahhaha)...  wat gedik2 sikit dlm kete, sambil buat muke mcm nak mrajuk tanak mrajuk, wlpn hakikatnye masa tu encik aim wat deeekkkk jer mcm tkde prasaan.. dia anta aku kt umah, dia bg anak dia yg 2 ekor makan, pahtu dia chow trus gi keje...  tp kuasa seorg isteri mmg hebat.... akhirnyer encik aim tertewas jugak akhirnyer... mase kt tempat keje, dia msg pahtu kol tanye nk gi KB bile... siap ajak gi harini (smlm la tuy..)... bukan stkt gi KB, siap ajak gi rantau panjang lagik...aik...over plak encik aim ketika ini... hahaha...... KUASA SEORANG ISTERI HOKEEEYY!! HAHAHHHAHAHA.......

sepantas 10 minit laki aku smp umah... dia pulak yg lebih.... nmpk nyer godaan bini masih tip top wlpn dh masuk 3 thn tawin2...hahahha.... siap2 trus gi KB.. smp2 je kt SSM, hadoiii... ramai nyer org.... ramainyer nak jd usahawan usahawanis.... aku nk jd usahaManis... haha... hampir 2 jam kut br siap semua... yg best nye, oficer yg bg sijil dftar niaga aku tu siap buat ayat tkleh blah " tgk nama bisnes pun dah rase sedap...... sedap nyer cupcake..." phtu oficer yg duk sbelah dia plak menyampuk, "rasa nk makan cupcake tiba2 ".. sambil dua2 org tu jilat bibir... (yang jilat bibir tu aku tambah2 crite jer...hahahaha...) ....selesai cite sal daftar niaga.... dengan ini, dengan rasa bangga dan penuh syukur, Amalia's Chocolate n Cupcake telah didaftarkan secara rasmi di SSM.. yeaayyyyyy......

dah slesai kt SSM, trus gi pusing2 kedai2 home deco kt KB... tgk pape yg patut, usha pape yg patut... huh! agak tk patut harga barang2 nyer.... boleh wat beli lipstik MAC 10 batang kut!!!! kalau bedak MAC blh beli 5 set ni!! isk...isk... tiada la lipstik MAC baru utk saya tahun ini..... *menangis dlm hati....

slesai keje kt KB trus gi rantau panjang... hari dh lewat....smp2 je ade kedai yg dh tutup... nasib la.... sempat la rembat brg sikit.... phtu trus blah.... opppsss... singgah mkn lu bfore smp umah... smp2 umah je, trus on tenet buat e-profile pakcik arshad....kul 12 stgh mlm baru siap!! haiyak, ni la  pasal kalau buat e-profil utk cikgu yg cemerlang bertahun2.... aktiviti kt sekolah berderet... aktiviti luar sekolah berderet......... anugerah berderettttttt....... isi e profile pun smp berjam2.... saya redho.... sbb sy dapat upah rm50.... ahahhahahaha..... lucu sungguh pakcik arshad saya..... ngn anak yg dah tua ni (umur je tua, jiwa masih muda remaja) pun nak main upah2... kecik2 dlu pun cmtu jgk... gi ngaji dpt upah, gi sekolah dapat upah, semua keje anak buat dpt upah...  smp ke tua dapat upah .. hakikatnyer anak sulong pakcik arshad yg comel ni mmg ikhlas nk tolong....IKHLASSSS HOKEY..... tp dpt upah jugak.. dah mcm pen-swasta-an diri sendiri plak... ahhaha...  orang dapat bonus 1 1/2 bulan gaji DG54 kut... pemuraaaaahhhhhhh sunggguhhhhhhhh..... hahahaha...

tu je la cite smlm.... daaaa....

No comments:

Post a Comment