Thursday, December 13, 2012

bila berdua shj di rumah...

salam semua.... start cuti sekolah ni, aku duk berdua jer ngan laki aku, encik aim.... pakcik arshad dan isterinyer bercuti kt "istana hinggap" dorang... istana hinggap tu nama yg pakcik arshad bg utk rumah baru dorg.. bukan jauh pun....tak smp 10 minit pun naik kete...hihihi... adik2 aku plak semue ke uitm masing2.. tinggal aku berdua je kt umh ni... sunyi nyerrrrr tuhan je tahu...laki aku siang2 gi keje... cian aku... skali lagi...ciaaaaaaaaaannnnnn aku.....

semalam 1 of sweet and cute and pretty customer dtg umah pick up cupcake....si comel, nadia.... tak pernah bertemu pun ngn nadia... semua urusan jual beli  tru fb n blog je.. nadia slalu beli kek/cupcake ngn amalia's chocolate n' cupcake utk buat suprise kt fmly nyer di malaysia.. duk new zealand bertahun2, skrg dh balik for good utk berbakti dan berkongsi ilmu dgn anak bangsa..hihihi.. yg best nyer jumpe 1st time smlm trus cik puan amalia ni dapat cenderahati dr NZ...comell......sukeerrrr sgt... thank u nadia sayang.....



bile duk berdua ni, encik aim mengada nyerrr ya tuhan! ayah takde kan... seronok dia buli2 bini dia ni....  erkkk....saling buli-membuli sbrnyer...hihihi.. aku mntk dia buangkan sampah..slalunyer tugas buang smph tu tugas adik2 boy aku... huhu... suruh amik itu...suruh amik ini... suruh mandikan *tipu....suruh mcm2.... wlpn dia byk bunyi..tp buat jugak yg bini mintak.. thank u husband tomey ucuk2... dia plak mengada jugak... duk berdua je, tp hari2 nk bini masak.... bosan makan kt kedai.... tp time ramai org kt umah ni, sibuk ajak makan kt kedaiiiiiiiii je...nyampah... bini ni malas yg amat, masak utk 2 org je... smngat pun longlai...hihi...tp bile tgk laki makan berselera wlpn masak ringkas2, rase semangat plak nk masak...semangat dlm keterpaksaan tetapi penuh keikhlasan....hahha...camno tu...

2 hari lps, pakcik ali, tukang jage kebun kitorg datang anta petai satu treler..ok..bohong....satu bakul... sejak itu, hari2 kt umah ni masakan aku bertema kan petai...semalam buat nasik minyak... lauk plak buat ayam masak merah berpetai...agak pelik bunyi nyer nasik minyak berlaukkan ayam petai...hahah... tp laki aku yg dh makan sblm blk keje, dan konon nk mkn sikit jer tu tetibe mkn bertambah...nasik tambah lg byk plak tu dr nasik yg aku amikkan mula2...sedaaappp la tuy.... hihi.. lps tu buatkan air teh o wangi utk dia... saje buat air awl2 tknk dia kacau aku buat keje.. aku nk buat durian crep..ingat adik2 nak balik ujg mggu ni tp semue tak balik la plak...aku ngan laki aku je la duk pulun durian creep tu arini...

harini plak aku masak kari kering sardin...rebus petai..phtu ade daun salad sikit....fuhhh....penuh pinggan encik aim makan nasik....mmg seronok tgk dia makan... wlpn masakan serba ringkas, tp kena ngn selera dia...mybe sbb bini masak dgn penuh kasih sayang kut...hihihi..

tu baru cite mengada encik aim dalam bab makan..belum lagi cite mengada bab lain...malas la nk cite.. hihihi...

tadi masa makan aku dh buat nescafe o panas utk dia....tetibe buat ayat mengada lagi...

"ayang buat air ape yeer semalammm.....seeeedddaaaaappppp sangat"

yela..yela....nak teh o wangi panas la tuh.....

cer cite...mane lagi nk cr bini se sweet ni utk encik aim... kalau dia cr bini lain jugak, mmg kasi potong!!!!!!!!!!!!!!!!!! bwaahahahahhhaaaaaa.......

tu je daaaaaaa....


No comments:

Post a Comment