Saturday, December 22, 2012

jumaat yg sibuk..(cite smlm..haha)

salam sayang semua...yeah.....wlpn mata azab menahan mengantuk, tp tetap ku tahan selagi terdaya.. keje blum siap...2 bj pvlova lagi nih...hadoiii...nasib..nasib....tp duk sbuk blogging jugak.

mlm klmarin dh tk tdo.... gara2 buat choc cupcake...sape suruh start lambat...mlm td tk tdo lg....buat durian crepe pulak yg customer pre order...fuh..penuh peti.....kesian kt benda2 lain kne duk luar peti lagi......



" sayaaaaaannnggg...kite perlukan peti baru yg lagiiiiiiiii besarrrrr la....... alang2 tu beli oven baru, whisker baru....dan kereta baru yg lebih besar utk angkut/deliver tempahan ye.....estima ok kut yaaaannnggggg......" *motif la sgt...

pg smlm kemas2 dapur sikit, then tggu org pick up cupcake....phtu kluar gi kuala besut... jumaat kan hari kuala besut sedunia...konon nk try tgk kut2 ade durian sedap2 wangi2 kt kuala besut....tkde makne nyer....terpaksa la beli durian tempat jauh jugak...tkpe...asal customer beta semue nye puas hati.... elok je smp kuala besut, blum sempat nk parking pun, hujan tetibe turun dgn lebat nyer....balik umh je la jwbnyer...


tengahri tu ayah kol ajak lunch kt umah dia...mkn nasik minyak...nyam..nyam.... tggu laki aku ngn camim balik solat jumaat dlu, pahtu trus siap2 gi umah ayah... dekat je....10 minit pn tk smp....tp bersolek bagai mcm nk gi singapura... hahaha.... kalau tk mekap bile mekap2 tu nk abis? kalau tk abis tk dpt la beli baru...! mane boleh!!!




seperti biase, nasik minyak yg ayh ngn teh masak sangaaaaat la sedap.......saaaaangat bermakna VERY...atau MOST....atau terbaeeekkk woook!! yeah!

dr umah ayah, terus menuju ke dusun durian pak mail (nama dan tempat rekaan..sememang nye aku tak kenal langsung pak mail...apatah lagi nama nyer..hak hak hak..)...aku gi kedai durian la maknanyer....kebun aku sndiri pun aku tk masuk.....buat hape masuk kebun orang aka kebun pak mail (dlm cite ini)..! geli pacaaaattt....! aku bg laki aku je yg pilih semue durian....laki aku ni mcm watak kartun dlm cite upin ipin yg movie tu...ape nama nyer ntah...ala...yg sesat tu...feveretnye makan durian..hah..laki aku mcm tu la....nk pilih durian serius teliti mcm pilih bini....cium2 bau, goncang2 dgr ade bunyik tak....tilik2 kulit durian tu...ce citeee...ko sanggup ke pilih durian cmtu sbiji2???? laki aku sanggup....dia mmg hantu durian.... mmg menghantui hidup ku seumur hidup hantu ni..hahaha.... sebarang pekerjaan yg berkaitan dgn durian akan di buat dgn rela dan senang hati...sepanjang aku duk buat durian crepe ni, dia la tukang belah durian, tukang asingkan isi durian dgn biji....siap pakai plastic glove dan sudu hokey... wlpn asingkan isi durian tu guna sudu, tetap pakai plastic glove ...dia cakap dia nak bedah durian so kne pakai glove..hahaha..jd jgn la risau pasal kebersihan wahai customer2 sekalian.... bab kebersihan makanan dia mmg over cerewet...hihihi...

sekian cite ari jumaat kali ni....cerita ari sbtu tkde mende menarik..melainkan ptg karang jalan2 pasir putih, kelantan anta tempahan customer...hahahahah....luv u..... daaa...

No comments:

Post a Comment