Sunday, December 30, 2012

masak dgn air yg setitik

salam sayang semua... hari ni ahkak masak...rajin tetibe..hihi...

masak simple, senang and easy-measy je...camim nk balik uitm dia mlm ni slps cuti seminggu.. saje je aku masak..kesian plak kat dia nk balik ngn tk makan...fuhh!! baik nyer kakak sulong camim ni!! dah la baik, comey lotey plak tu... hak hak hak *muntah jauh2 skit....

dgn keadaan air slow yg amat, menitik je kt dapur, rasa cam malas btul nk masak... nasib baik la kat paip2 lain ade jugak la kluar air nye.. kne sabar je la ke hulu ke hilir amik air tu... elok laki aku blk keje je, ajak dia gi supermarket jap cr sayur n bahan2 utk buat steamboat... camim pn gedik nk ikut skali.. shopping baju la tu... so, kitorg mkn steambot la hari ni...slalunyer tk blh sgt wat steambot sbb capik elergik seafud...lgpn tknk galakkan pkck arshad mkn seafood2 tu bcos of the high cholesterol...harini nk mkn 3 org je kt umah, so blh la wat steamboat...laki aku mntk kukuskan baby kailan skali...nyam nyam....


mase amik gambar ni, laki aku ngn camim dah start mangan... bini plak masih ke hulu hilir siapkan keje dapur...cstomer plak datang nk amik durian crepe... tgk2 dh tinggal bnyk ni steambot nyer..... bayangkan la... aku buat penuh periuk ni...penuh yg btul2 penuh hokey...!



slain dr steambot dan kailan stim tu, aku buat nasik goreng simple..sbb ade ayam grg yg pakcik arshad tapau kan mase dorg mkn kt pengkalan chepa, kelantan td..ayam grg nye sketul...klau nk makan 3 org mcm haru je so aku buat nasik grg tanpa sayur, tnpa ape2 slain ayam grg itu semata2...huhu



tu je la kisahnyer....esok tktau nk masak ke tak..berdua je...hadoiiii.....

daaaa....


2 comments:

RedRose said...

still manage to masak. kalau I, beli aje lah jwbnye. T__T. bravo sis!

Amalia Zurahim said...

alah....slalu nyer air ade pun gi makan kt kedai jugak..hahaha...ni tetibe je ni..terrr-rajin...

Post a Comment