Monday, January 9, 2012

gadget...gadget....

ello olls...ada busy kah anda??saya?tak busy lgsg...air masih tak ade kt umah...dlm umah je la yg tkde..paip luar umah ade air...adik2 laki aku ni wat free show mandi luar umah jer...aku rase2 la kan, pakcik arshad pun mandi awal2 pagi kt luar umah jgk...hehehe...kasihan...aku??ade byk inisiatif lain kot..tkkn nk wat tiger show luar umh jgk....so, mood sgt la ting tong sejak tkde air ni...tempahan kek pun terpakse di stop kan skejap...tp cupcake n pavlova stil trima jgk sbb easy je kan...lgpun paip luar umah ader air...kek plak byk main icing...sakit jiwa klau takde air dlm umh...harap2 sehari dua ni semuanyer akan kembali normal...lame2 sgt kang takut aku plak yg jadi tk brape nk normal..gggrrrr.....

(kan dh lari tajuk!!)

sbnrnyer nk cite sal gadget...aritu mase kt tesco ampang, lawat la jap kiosk2 handphone ni... laki aku ni slain drps kete, die cukup pantang tgk kedai handphone dan gadget2... kalau tertengok kedai phone mesti wajib (tkde main sunat2 dah..) singgah kedai tu..phtu mula la interview mcm2...sejak 2 menjak ni die duk angau samsung galaxy note plak...


iyee...mmg encik jurahim suke gadget sbb dia suke explore benda baru..pahtu mula la siang mlm duk main tekan2 mnatang tu...tp skejap je tu... stakat yg aku tgk ni, smart phone ni slalunyer die gune wat main angry bird je pun!...bwahahahha....!! aku tak tahu nape tapi aku lbh suke leptop kut sbb aku suke taip2....org yg terlebey sabau cam aku ni mane blh pakai touch screen..rabak jgk screen tu nnt...hahahhahaa.... tapi kalau ade org nk blanje aku amik je....dah org blanje, bodo bangat la klu tak amik kan...

secara jujurnyer, lps pegang2 usap2 galaxy note kt kedai aritu, aku rase, mnatang ni mmg best....skrin nyer sgt la clear dan terang sbb gune LED screen...tak mcm galaxy tab yg lain....saiz pun kicik je... hampir sparuh saiz galaxy tab 7.0 plus je....yg penting blh gune as a phone jgk... harga berbeza dlm rm600++ berbanding galaxy tab 7.0 plus.... camera nyer, peeerrgghhhh!!! mmg dan2 je akan rase nk simpan camera2 lain kt laci meje solek siap pasang kunci pakai mangga lg...hakhakhak..

TETAPI, aku ni mmg berbeza citarasa dgn encik zurahim.... die duk angau kat galaxy note, tp klu nk bandingkan note ngn tab 7.0, aku lebih suke tab 7.0 sbb lebih besau...yang paling penting blh jadi phone jgk wlpn besar gabak...tak kisah la kalau org pelik tgk aku bercakap letak hp sebesar papan kt telinga aku...yg penting aku suke mende2 'besarrrrrr punye' nih!!!huhu



tu je la kot utk hari ni.....encik zurahim ni slalunyer die akan beli jgk mende yg dia angan2 kan tu wlpn lambat.... kalau tak beli tu mksud nyer tkde duit la tu...kne gadai la pape yg patut..bwahahaha.. tak kisah la...yg penting, aku punyer share pun ade...kate sayang bini!!!!...aku tak mintak sgt pun dia belikan bende tu sbb nyer tak brape nk minat..baik dia beli gelang emas kat aku kot. harga mnatang tu rm2K lbh kot. klu gi kedai emas sri pinang lg bagus..lgpn aku bukan pandai gune pun gadget2 nih..stakat kol ngan msg je kot... klu ikut sejarah gune smartphone ni..klu ltk note/appointment pape kt phone pun mmg jarang skali bukak (actly lupe nk bukak..huhu)...baik tulis dlm buku nota atau diary je.. tp kalau org nak bg jgk ALHAMDULILLAH...!!! BWAHAHAHA ------- tp aku nk gelang emas

tu je babay....

2 comments:

EdaManAli said...

tuk laki Kak A beli doh Samsung Note tu, yaya...br semenggu...xcaro ko anok bini doh lo ni...ari2 pege SNS tu jah...tido pong peluk mugo tu jah...jakun sungguh!!...waspada lahhh wahai yaya...hohohoo...

Amalia Zurahim said...

Yaya rase,klu aim beli,dia yg kne berwaspada sbb bini mesti rampas kuasa..msti lg rnck berblog....huhuhu

Post a Comment