Sunday, January 29, 2012

saya balik selangor sorg2... (part 1)

hai semua...tetibe cuti 3 hari...aku cuti kan diri aku sendiri..hakhakhak...ari khamis aritu aku ikut adik boys aku, capik n camim pegi kl...pegi bertiga je...laki aku? aku tk bg dia ikut..aku suh dia tinggal kt umah..suh dia jage umah, bg mkn ayam itik, basuh baju, sapu lantai, cuci pinggan mangkuk, lap tingkap2, siram pokok bunga daaaannnn basuh kereta....biar dia jadi bibik buat keje umah plak....emmm...(korg pecaye ke?) itu semua cerita rekaan..aku mtk tolong suh dia sidaikan baju pun dia tak buat....tak pasal2 aku kena basuh semula baju2 tu... baju keje dia jgk... dlm kul 6 pagi tadi br kitorg smp besut blk...tdo sekejap, pastu trus bercerita kt korg ni..huhuhu...mesti korg musykil kan nape encik aim bg aku ikut budak2 tu gi kl..aku pun musykil jgk...hahahahha

sebenarnyer, capik n camim tu nk gi amik asma kt lcct.. alang2 asma dpt tmbg airasia murah sblm airasia stopkan perkhidmatan ke uk, die pun balik la 6 hari...cuti2 malaysia....aku pun gatal jgk la nk ikut gi amik dia kt lcct...kebetulan abang sulung encik aim, abg.ijul pun nikah ari jumaat tu..sbb tu la encik aim izinkan aku ikut budak2 tu...sbenarnyer dia suh aku wakilkan dia utk pg majlis nikah abg ijul.. dia tk dpt pegi sbb ade 3 biji kereta yg tgh tggu utk di spanar2 kan kt workshop.. kesian dia.. tkpe la terlepas majlis nikah..kenduri bulan 3 nnt kite blk cuti lame2 kt banting yer sayang... majlis nikah abg ijul tu aku akn story dlm entri lain...

kitorg bertolak dr besut lps 'break lunch' (breakfast+lunch) ngan encik aim...dlm pukul 12 kut.. dlm pukul 4/5 cmtu la dh smp raub...smp raub je kitorg berhenti makan...

pakcik ni mmg slalu budget drive kt sepang...

makan makan...

eh...aku mkn jgk rupenyer....huhuhu

apesal lucu sgt muke capik mase ni..hahaha...


kitorg smp kl dlm kul 7.30 mlm...kul 8 dh ade depan kaunter pawagam kt the mines...hakhakhak.. saje jer singgah mines sbb budak2 tu nk tgk wayang 3D...elok je usha2 tiket, ade cite Underworld 3D kul 8.05 mlm.. terus grab 3 tiket, trus masuk, trus duduk mcm org ilang arah sbb terlalu penat..eksaited lain mcm sbb 1st time bwk camim tgk wayang 3D..kesian dia tk penah ade xperince tgk cite 3D... capik lg kronik, sbb dia yg drive dr besut ke kl sorg2, dia dh pesan awl2, klu die tertido, tlg kejutkan dia nnt.. giler ko nak tertido...cite best giler kott!!

aku saje je sabotaj gmbr camim...mane blh gedik lebih2 dr aku??!! (double chin tu mmg aku saje2 je buat...emm..)

controll.....controllll..

mcm inspektor gadjet ngok! hahhaha


lepas cite abis, nk shopping pape kt mines ni pun dh tk sempat.. kuar2 wayang je, kedai dh nk tutup... ceh! pastu trus la gi amik kawan capik sbg penunjuk jalan utk anta aku ke banting, umah pak mak mertua aku...si capik camim plak tdo umh kwn dia ni je...saje la tu nk berjoli sakan esoknyer nnt.... nak gi dangdut la tu..hahahha...dh smp banting, aku ngan program aku, capik camim ngn program muda mudi dia je la...dgr cite budak 2 ekor tu ngn kwn2 dia gi mandi manda main air kt wet world..phtu gi karok kt pusat karok sblh i-city... pastu gi uptown shah alam.. pahtu gi mcD kul 4 pg...phtu tk dpt dikesan dah dorg wat ape..gi jadi gigolo kot..hahahahha... sedar2 kol aku gtau ekon kete rosak...ceh!!

esoknyer la br betulkan ekon kete tu kt banting mase nak amik aku nanti.....

sambung next entri...! tata

No comments:

Post a Comment