Friday, April 1, 2011

birthday time!!!!

hye all!!!..im back again..wachaaaa!!!!ok,semue org tau arini 1st of april....yg bukan muslim tentu tgh sibuk mengenakan kwn masing2...april fool kannnn!!!hihi (warning: muslim haram sambut april fool ek....ingat tu!!)...so entri kali ni bukan la nk highlight kan sal april fool, tp nk cite sal 1st april itself. 1st april ni adalah hari lahir one of my adik boy iaitu capik... korg kenal tk capik???hahahah...soklan ngade giler...ader yg kenal...ader jgk yg tk kenal...tk kisah la kan..tp sempena birthday die ni, aku nk cite ckit sal birthday boy ni...capik atau name dlm ic nyer ahmad syafiq ni lahir pd 1 april beberape thn yg lalu... die adalah adik lelaki pertama aku dan yg plg nakal waktu kecik2 dlu...actly capik ni ader abang...namenyer muhammad syazwan...syazwan ni lahir 2 thn selepas aku.that's mean syazwan adalah abang asma..tp umurnyer tak panjang...my umi kene demam campak mase mengandungkn syazwan so die lahir tk cukup bulan....die lahir mase usia kandungan 7 bln..Allah lebih sygkan die.syazwan hanya smpt hidup selama 24 jam shj..2 thn kemudian asma plak lahir..then 4 thn  kemudian capik plak lahir...maknanyer umur aku ngn capik berbeza 8 thn...2 thn slepas capik lahir,adik boy aku yg kedua iaitu camim plak lahir toink..toink..tgk dunia....4 thn lps tu, my youngest lil brother plak lahir...KooL kan...jarak umur kitorg adik bradik masing2 adalah 4 thn kecuali capik n camim je yg 2 thn...huhuhu....ok..back to our birthday boy yang ngok tuh, capik ni org nyer mmg sentiase kool...kdg2 tkde la kool sgt tp cume berlagak kool..hahah...nmpk cm brani giler tp sebenarnyer penakut...jgn harap la korg leh ajak die main roller coster ker atau yg sewaktu dgn nyer...mmg cnfm nyer die tkkn main..hakhakahk...wlpn die ni kdg2 tk brape nk betul, pemalas dan berlagak kool, tp capik ni bijak la jgk org nyer...die sgt la bijak berniaga...otak niaga die mendahului masa...bijak..bijak...die tak suke sgt study, actly mmg tk study lgsg pn tp ntah camne dpt anugerah dekan kt uitm dungun sane...giler kentang...oleh kerana die ni berotak geliga dlm bisnes, so die pandai je rolling wet die...mcm2 pelaburan yg die join...kadang2 aku gne jgk kuase veto aku sbg kakak sulong utk pow wet die...hahahha...so kpd anak2 sulong, anda mmg super duper bertuah...hhuhuahuahu..skrg ni capik mule berjinak2 dgn dunia kereta....jap2 tukar enjin kete..dah berpuluh2 ribu la jgk rasenyer wet yg die habiskan utk kete jer...rugi tul... mase aku tulis entri ni, birthday boy ni tkde kt umh pn..die kuar gi kota bharu utk tgk bola...arini pasukan Kelantan lwn Harimau Muda kot...aku pn tk pasti sejak bile adik boy aku yg kaki bangku ni suke tgk bola..hakhakhak... mase kecik dulu, capik ni adalah adik aku yg paling nakal...serius nyer nakal...dan hyperaktif...kbykan kwn2 ayah dan arwah umi aku mmg ingat sgt kt capik akibat dr kenakalan die dulu..dorg ingat smp sekarang wa ckp lu!huhu!klu sebut je name capik, mesti dorg akan tanye "capik yg nakal sgt2 mase die kecik2 dulu tu ke?"..hahaha.. jatuh2 dan terjun2 adalah perkara biase bg capik... tp yg plg giler kentang yg wat aku respek kt capik ni mase die kecik dlu adalah kehebatan die memakse org beli brg yg die nak.. capik ni bile gi shopping kompleks je mmg serius akan wat perangai...stiap barang yg die nk mesti ayah atau umi aku WAJIB beli..kalau tk, die akan guling2 atas lantai supermarket tu smp lantai tu bersih berkilat (mase tu aku ingat besar nnt die nk jd cleaner..hahah)..tp semakin besar, tahap kenakalan die dh makin kurang...cume satu jer yg tak berubah...die suke sgt buli camim dr dulu smp sekarang...wlpn kaki buli camim, tp die sayang kt camim..die jd driver camim, die jd tukang anta wet blanja kt camim..ble camim nk gi mane2 ngn motor, die la org yg paling risau kt camim..hahaha...poyo giler..oh yes..lupe nk gtau korg..camim blaja kt uitm kuala trg dlm jurusan perakaunan...capik plak kt uitm dungun...so ble blk kmpg je dorg blk same2..sweet kan..ape yer persamaan capik n camim...emmm...due2 prasan bagus, prasan kool, dan perasan muke cm plakon korea...uweeekkkkkk!!!! k la, sempena birthday capik ni, asma masak menu nasik ayam arini...aku plak wat cupcake coklat with real chocolate ganache..giler kentang!!!huhuhu.. jom aku tunjuk kt korg ape yg kitorg mamam arini sempena birthday capik ni..hihihi

saki baki lauk2 nasik ayam...SEDAP bangat!chef asma masak.

nasik ayam yg tgl kerak jer..huhu

double-choc cupcake with pistachio

super yummy!!

choc cupcake with REAL choc ganache..huhuhu

lazaaat!!

letak whipping cream..oh yes..its melting..hihi
jom tambah lemak dlm badan!!
nyam..nyam..

choc cupcake+real choc ganache+whipping cream+fresh manggo
zoom ckit!
zoom lg dekat biar korg terliur..huhu
zoom lg lg lg dekat smp air liur korg meleleh!!hahaa


eemmm..kan best klu my youngest lil brother, caheed pn ader..i mis him a lot.. "along mis u so much, caheed.."
kepada birthday boy, si capik...."ples behave, n be a good son n good brother..study hard n smart..make me proud of u, acik .hepi birthday...may Allah bless u n murahkn rezki u supaye cepat jd kaye raye..love u alwez...hihi"

No comments:

Post a Comment