Saturday, April 9, 2011

saya terkesima!!!!!! (nape tibe2 jd 'saya'???emmm...musykil...)

Orait my sweet beb skalian.....arini aku nk cite sal majlis yg aku br pegi td.. mule2 mase mak mertua aku ajak pegi sane, aku rase cam malas sungguh...aku tk reti la nk bwk diri majlis2 kt cni.... dorg bile jumpe jer,dorg borak2 gne bahse jawe.... makin pijau2 otak aku ni ha...bile la agak2nyer aku nk pandai ckp jawe...klu tk pandai ckp pun, stkt paham cikit2 cukup la... tkde la aku rase cam ngok sgt...ye dok kwn?? hah!!!kembali pada topik aku terkesima td..hihihi... oleh kerana suami aku nk pegi jgk majlis tu, aku pn dlm keadaan sparuh rela mempersiapkan la diri aku ni supaya jd wanita plg anggun malam ni..*kidding!!!! hahaha...gile kau mlm2 nk pakai gaun lip lap lip lap gi majlis dlm kmpg nih...TAKDE MAKNE nyer!! aku dgn sempoi dan malas yg teramat sgt pun membukak almari baju, pahtu tarik je baju yg plg senang nk tarik...tudung plak amik yg serius tak payah digosok tp nmpk cam gosok..(tudung yg dh 3mgu pakai tanpa basuh..huhuhu)....pahtu amik handbeg, pakai kasut, trus kuar..hehehehe...sempoikan...biaser la..org malas yg kool dan kiut mmg camni..hihi...smp je kat tempat majlis....mulut aku ternganga ngn sendiri....hebatnyer!!!oh yes, for ur info la....bkn majlis tu yg wat aku terlopong tp kehebatan tuan empunyer majlis tu....rupe2 nyer majlis makan2 ni sempena penambahan premis kilang kerepek dier...besar gilerrrr!!!!!aku serius terkesima.....kilang kerepek pn blh jd sehebat ni!!!tp tak pelik pun, laki aku gtau kerepeknyer dh diedar sluruh malaysia...!!ntah2 korg penah makan krepek dr kilang ni...kilang dlm kmpung jer...terselit celah2 pokok klape sawit...tp bangunan br nyer ckup gah!!bangunan baru tu di bina bersambung ngn bangunan lame..aku lawat jgk dlm kilang..(mcm lawatan smbil blaja sek2 dlu jer..).mesin2 nyer canggih2...kebanyakan mesin baru....serius dorg ni dh smp tahap jutawan.klu tak jutawan pun mybe sipi2 lg nk jd jutawan..lori utk penghantaran krepek pun bersusun!! yg wat aku lbh terkesima, tuan empunyer kilang ni sgt la humble..sgt merendah diri....im so impress org mlayu kmpung leh sehebat ini dlm perniagaan.... aku mtk izin jgk ngn bos kilang tu utk amik gmbr kt dlm kilang die...geram tul aku tgk krepek2 yg byk tuh...sabar....sabar..... makanan yg tuan umh sediakan pun super kool giler!!!!!! siap ngn BBQ...mkn panas2..ader ikan cencaru bakar, ikan terubuk bakar, pari bakar, ayam bakar, udang gergasi bakar (aku tktau udg ape tp saiz besar!!), sotong grg celup tepung, udang grg rempah,nasi dagang lauk ikan tongkol, bihun grg, ayam kicap, ayam grg rempah, ubi kayu rebus, sambal bilis, air asam utk cicah.... dan air tebu utk minum.....kalah hotel lima bintang!!! korg dpt bayang kan tak wet dlm akaun bos kilang krepek ni klu leh jamu org kmpung ngn makanan camtu??? hihihi..tak payah pikir la...mmg dh sah2 duit manyak berkepuk2..ok..jom kite tgk ape ader dlm kilang ni...

byk giler!!!!! dlm gmbr ni cikit jer....yg kt luar gmbr lg banyak!!!

yang siap packing lam kotak pn ader banyak!!!!!

klu aku amik satu agknyer tokey tk prasan pn kan..???? 

ni yg aku mkn mlm ni...laki aku yg tlg amik kan...tp jahat la die....udang besar die tak amik punnnnnn

sotong

kilang AKUKU..korg mesti tak penah nmpk brand ni kt krepek2 yg korg mamam kan..biase la..org ni byk jual secara pukal .dh smp kt pembeli mesti jenama krepek tu dh bertukar..krepek die ni dh ader sluruh malaysia!!!

so, kepada sesiapa yg nk wat doorgift krepek (tradisi org jawe kt cni), sila2 la dtg ke kampung jenjarom, banting ni....dan silalah menuju ke kilang AKUKU ni...klu korg nk wat raye pn blh...sbb beli kt kilang ni lg jimat dr korg beli kedai2....krepek nyer mmg sdap...takde lgsung rase lemau...kilang pn bersih jer...klu nk mntk aku tlg belikan pn leh jgk...tp komisen aku korg kne byr la..hakhakhak..k la....smp cni sj yer..babay....

No comments:

Post a Comment