Thursday, April 7, 2011

tempat lepak paling nyaman

hai kawan2 yg kiut, yg sweet, yg anggun, yang macho, yang encem dan istimewa buat yang gediks....hihihi.. entri ni plak aku nk cite sal tempat lepak paling best...paling kool...paling super..plg syok..kat BESUT...hihi....jd korg jgn berharap la aku nk cite sal cameron hgland atau bukit fraser atau bukit tinggi atau gunung kinabalu dlm entri kali ni sbb aku nk cite sal besuttt jer...ok FINE!!!! aku tau korg akan cakap aku die hard fan besut, yg sgt obses ngn besut...eeelllooo!!!! aku ni mmg made in besut... percantuman sperm dan ovum tu berlaku kat besut (aku main agak je la ni..hahahah...), lahir pn kt besut, besar pun kt besut, kawin pn kat besut...so aku sgt OBSES dgn besut!!! korg jeles nape...moh ler dtg besut...aku akn sambut korg kt signboard sempadan besut nnt siap ngn kompang ngn bunge manggar lg u..hihihi.. ok, kali ni aku nk cite sal pantai blakang umah aku...tk smp 10 minit pun klu jln kaki...dekat kan....klu musim tengkujuh, bunyi ombak sgt kuat, dgr dgn jelas dr umh aku..kdg2 horror jgk tp best la kan...blh prasan jap cam umah2 selebriti mat saleh yg kaye2 raye yg duk tepi pantai kt US sane.hihi.tp aku tak kaye la...aku kayap jer...hihihi... ok, pantai air tawar ni slh satu pantai peranginan kt besut ni...pantainyer cantik, ader hotel, ader chalet (banyakk!!!), ader taman permainan, ader tempat bersenam, ader pentas, ade pondok main wayang kulit dan sebagainyer..yang plg syok, kat pantai ni ader banyak kedai mkn...soo heaven la pd food lover cam aku ni..hihi.pantai ni maju sbb ader kediaman pegawai kerajaan di sini..ader umah district oficer (DO), umh jurutera daerah, pmbantu jurutera daerah dan lain2 pegawai... umah DO ni jgk akan jd umah rehat utk kerabat Diraja yg berkunjung ke besut ni...so korg phm kn kenape pantai air tawar ni dibangunkan dan di jage ngn rapi...slain dr tu, pantai ni jgk menjadi salah satu tapak Fun Fair, kebudayaan dan Ekspo tahunan negeri trg... wktu ni, pantai air tawar mmg sesak la dr tengahari smp lewat mlm...laman umah aku la jgk yg dilantik sbg parking park tak bertauliah oleh tetamu2 ekspo tuh..hihi... klu takde pape hal, aku suke lepak kt kedai2 mkn kt pantai ni ngn suami, adik2 dan kawan2...sambil2 cuci mate blh la jgk menghirup udara pantai yg nyaman... leh la jgk minum air dan mkn2 kopok lekor seketul due..takpun leh order colek buah yg masam2 manis...syoookkkk!!!!! ok, sebagai tanda obsesi aku kt pantai air tawar ni, aku nk promote kt korg kedai makan plg kool, plg syok, dan plg strategik utk lepak2 sambil2 melihat keindahan pantai... dlm byk2 kedai, kedai ni la yg ader view pantai plg cantik....korg akan nmpk keindahan pantai air tawar bile lepak kt kedai ni.....klu tak caye, korg leh tgk gmbr2 kat bawah...aku amik gmbr pantai dan tasik tu dr kerusi tmpat aku duduk kt kedai mkn tu je..cantik kan view dr tempat duduk aku tu...yg penting skali, harga makanan dan minuman kt restoren ni sgt la berbaloi...murah dan sedap...menu yg plg spesel kt restoren ni adalah nasik air a.k.a bubur nasik....kuahnyer dr sup tulang dan daging..pekat dn super duper sedap...Fuh!!!!giler sedap....tp lepak kali ni aku tak mkn nasik air la...so xlh tnjuk gmbr nasik air kedai ni kt korg..oleh kerana perut masing2 dh full, so, aku, suami dan adik aku mkn ringan2 jer...kopok lekor dan colek buah..best sgh!!!


view dr kedai mkn tempat aku lepak

korg nmpk tak laut kat blkg pokok2 klapa sane!?? dlm gmbr nmpk cam jauh..tp sbnrnyer dekat jer..

indah...indah....

lihat la wajah lelaki ini yang penuh dgn kedamaian dan ke-nyamanan..

kopok lekor...nyam..nyammm

colek buah....mantap!!!

sedang asyik memenuhkan ruang2 perut yg kosong

inilah tempat lepak paling syok kt pantai ni...klu korg dtg besut, jgn lupe lepak di kedai ini..

ingat Pantai Air Tawar.....ingat Pak Awie's Nasi Air...hihi


Sekian, terima kaseeeeehhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment