Monday, January 21, 2013

bile berdua sahaja....

aku ni ade masalah konflik dalam diri kut....kalau ade ramai kt umah, mesti malas buat keje rumah... duk berharap org lain TOLONG buatkan....tk kisah la sama ada masak, sapu sampah, kemas2 dapur...pape la...yang penting mengharapkan org lain TOLOOOONG buatkan.. hihihi... ok, aku tau...tu nama nyer PEMALAS dan TAK BOLEH DIHARAP! *tutup muka

tapi........ (nk sambung kt perenggan baru laa...)

...... sejak ayah ngan teh lari rumah ni, adik2 pulak blaja di U masing2, asma pulak duk UK tk balik2, tinggal la aku berdua je ngn laki aku...dia pandang aku, aku pandang letop, aku pandang dia, dia pandang ultraman....tu je la keje kitorg...abih tu, ayik aku pandang kau, kau pandang aku je...hihhii...blh mengundang jemu jugak...hahahahhaha.... ehhhh!!! pahala tu pandang suami/isteri masing2 dgn penuh kasih syg.....hihiihi..

bile duk berdua, TERPAKSA la buat keje rumah jugak...nak tak nak harus redha..... slain dr masak, kena kemas dapur......

KO NAMPAK TAK KILATAN DINDING DAPUR TUH!!??? KO NAMPAK TAK KUASA SENTAL-LAN AKU!!!????  hahahahahahahha

dapur gas tu aku tk tahu la yg keberapa setakat ni sejak dapur gas pasang siap rosak.....org rumah ni mmg suke masak kut smp dapur gas pun penat..huhuhuh..tp ketika itu bukan aku la manusia rajin tu...aku kan pemalas.... TETAPI, sejak aku dah insaf ni dan tetiba jadi seorang wanita anggun yg rajin masak ni, emmm......aku pulak yg dh rosak kan dapur gas nih...hohoho.. nasib baik dapur murah...org lain plk tu yg beli...hihihihi... mslh nyer dapur tu rosak bkn sbb terlebey rajin masak, tp terlebih guna kuasa mase nk turn off the api...huhuhu...nmpk nyer balik banting nnt kne angkut wat balik dapur gas hadiah kawin aku dlu....kui kui kui...

LANTAI BERKILAT BOLEH BUAT CERMIN..!!! kalau tkde cermin, blh dtg mekap2 kt dapur ni....cermin besarrr punyerrr!!! hahahahha...

motif tunjuk gambar ni??????!!!! saje nk menunjuk hokeyyy! aku dah jadi insan yg rajin sekarang...!!!! giler bangga dgn diri sndiri...hahahahahahahaha!!!

klu sblm2 ni, brg2 umah, groceries, beras, lauk pauk semua ayah ngn teh yg beli....dah mmg dorg berdua tklh tgk stok abih...sblm habis, dorg sentiasa topup brg2 dapur dan brg2 keperluan diri tu... kiranye ko anggap je la aku ngn laki aku tkde caaaan nk belikan semua tu..(alasan !hahahah).. brg2 sperti sabun dynamo, sabun cuci pinggan,minyak masak, gula ect, mmg tk putus.. aku blh kira stkt aku balik duk besut ni brape kali aku ngn laki aku beli brg keperluan rumah.... aku ngn laki aku gi pasar jarang2 je bile rase nk masak pape... makan minum org tanggung...heaven!!!!!! kalau malas nk masak, teh masakkan...kalau semua malas nk masak, ayah beli nasik bgkus utk anak manje dia ni....heh heh heh.... laki aku plk mkn kt tempat keje dia je...

tp sekarang, bile duk berdua harus la beli groceries semua....beli stok beras.....beli lauk pauk mentah... mmg hakikat hidup berumah tangga mcm tu...mase bujang menyewa dgn kwn2 dlu pn mmg biase beli brg dapur sndiri..tp bile dh kawin ni, lain perasaannyer.. sbb tu bile dh kawin, digalakkan duk umah asing dgn family..untuk blajar berdikari... tp skrg ni, fmly yg duk asing ngan aku bukan aku yg duk asing ngn fmly....uwaaaaaaaa.......whyyy!!!!!

lepas isyak tadi kluar gi supermarket...slalu nye aku gi sorg2 je wktu siang mase laki aku keje...tp hari ni aku pening sbb tk cukup tido..takut aku terrr pengsan kt dlm supermarket je..jadi tggu je la laki aku blk br pegi... best kalau gi ngn laki ni, ko amik je ape yg ko nak....kt kaunter dia bayar..heh heh heh.. bile bini kepeningan, bini amik stok brg2 bisnes jer, sayur2 dan brg2 dapur lain encik aim yg macho gi pilih dan amik sndiri....pandai anak mak ni beli brg dapur..beras pun dia yg pilih...slalu ayah beli cap serindit, tp bini rase nk mkn beras cap lain pulak... laki pilih cap nagasari ..


duk berdua ni beli sikit2 je la... tkde la rase 'berdosa' sgt bile sayur-payur kering dlm peti akibat penyakit malas datang nnt...teruk2 pun dgr laki aku membebel jer..heheheh..


esok ade tempahan..kne deliver ke Jelawat, kelantan....harap2 kepeningan ni berakhir ketika aku sedang tdo nnt..zzzzzzz......



No comments:

Post a Comment