Sunday, January 13, 2013

smlm, dinner yg cemerlang

fuh...!...tajuk xleh blah..... hahaha...cemerlang bile kite masak utk isi perut suami dan adik... lebih cemerlang bile kite masak, tetibe ayah kol suh gi dinner umah dia....jumaat malam dh dinner nasik minyak kat sana...sabtu malam td ayah jemput makan bubur sup tulang pulak...air tangan ayah yang menjadi feveret kami 5 beradik....bubur sup ayah terbaekkk!!!! arwah umi dulu pun xlh challenge bubur sup ayah...hihihii...



pagi2 tu aku kluar gi kota bharu dulu ngan camim..beli stok barang2 kek...sambil menyelam sambil minum air...alang2 dh sampai KB, ajak camim pegi tesco KB skali...nk beli daun rosemary...mlm ni ingat nk buat western...tp tk kira la lauk western negara mane pun ko buat, nasik mesti ade punyer lah....tk kool btul anak jawa nan sorg tuh....hahahahhaha...

balik dr KB, lalu kut pasar tok bali...camim budak mengade prasan manja tu rase nak makan masak tempoyak....singgah la pasar jap beli udang ngn bilis...gara2 cite pasal masak tempoyak ciksu la ni mase dlm kete...tak pepasal....huhuhu..maka, jadila udang bilis masak tempoyak.....



ohh...walaupun laki aku tu hantu durian, tp dia tak suka dan tak makan tempoyak.... jadi harus masak lauk lain untuk dia....hihihihihi.... ingat tak kt entri jumaat lagi.., aku ade cite laki aku beli kepah ngan lala tu....so masakkan itu2 je utk dia...buat paprik seperti yg di-request-kan...


letak dlm mangkuk siap2 semua lauk, tutup dgn cling plastic...angkat rice cooker, bawak gi umah ayah ngn teh....berkelah la kami bertiga di sana bersama pakcik arshad dan isterinyer...huhuhuu...

selesai je sesi dinner-mendinner, camim trus balik uitm....aku lepak2 bace surat khabar jap pastu trus balik....smp umah laki aku buat drama cakap perut lapar balik....malas aku nk layan....makan berkoyan2 dh kt umah ayah......nafsu...nafsu.....

p/s: menyesal lupa tapau bubur sup bwk balik smlm...luperrr!!!! ahhhhhhhhhgggrrrrrrhhh!!!

No comments:

Post a Comment