Wednesday, January 30, 2013

malas sangat...

yeaaaayyyyy...sekarang dh tiba musim malas......semua benda rase malas nk buat...rase nk membuta shj...yg geram nyer, kalau tengahari, ko pejam la mcm mana pung mata nih, mmg tk tertdo...gerammmmnyerrrr la....tp bile dh pukul 6 ptg ke atas, ngntok nyer Allah je tahu....geramnyerrr la.. !!!!!!!!! mane blh tido petang2 cmtu...tp slalu tertido jugak...

sejak musim malas tetibe datang ni, masak pun dh slow2 je... nasib baik la laki aku ni orait je... klu bini masak, dia makan..kalau bini tak masak, dia ajak makan kt kedai... tp rase kesiaaaaan pulak kalau dh hari2 makan kt kedai..tekak aku pun dh tak lalu nk makan lauk kedai..apatah lagi tekak suami...kesian suami saya....malas tak malas pun, kdg2 kena masak jugak...kang laki cari 'tukang masak' baru padan muka ko...nauzubillah...

bile musim malas ni, tkde la dah pelbagai jns lauk fancy2 atas meja...hihihi...skrg trend masak 1 lauk tp cukup lgkap semue nutrien..keh keh keh.... kebetulan pulak rezeki murah seminggu dua ni... member laki aku bg ikan segar seplastik...ikan kunyit,ikan tanda,ikan siakap, dan ikan aku tak tahu nama... aku masak sejenis lauk je...ikan dh ade protein, lengkap ngan sayur utk vitamin....hihihihi....semudah abcdefghij......

ikan goreng garing2....pastu tumis kcg peas dan carrot ni..ltk cili padi lebih skit..phtu curah atas ikan..nyum..nyum... capik yg tknk mkn nasik pn terrrmakan nasik tgh2 malam sbb tgk menu ikan ni..hahahha

hihih..jenuh jgk la nk abiskan segala jenis mak nenek ikan tu sbb duk umah ni berdua je...capik pn br balik je...dh abis dh degree budak tu..tgh praktikal kt jertih skrg...jadi....tinggal la kami bertiga sahaja di rumah ni skrg....

ni plak kalau tak silap ikan siakap dgn ikan tak tahu nama..konon nk msk sweet sour tp campak segala jns mak nenek sayur yg ade dlm peti..kate nk masak sejenis lauk je kan....hahahaha...

pagi tadi goreng nasik...bukan sbb rajin, tp sbb mlm smlm dh siap masak nasik br laki aku kate tkyh masak sbb masing2 dh kenyang...jadi nyer, nasik tu buat grg la pg tadi....

nasik goreng suami saya....ade aura romantik di situ.....tp laki aku tu ntah prasan ke idak..smp2 kt meje je terus ngap!..hahahha

malam ni abiskan last ikan yg org bagi... buat sambal ltk shiitake mushroom dan tomatoman.. ohhhhh!!!



eeehhhh!!! tkde sayur hijau la dlm menu ikan arini...emmmmm...jadi kene la buat lauk sayur.. emmm.....silap teknik rupanya kali ni.. hihuhu...

tumis pelbgai jenis sayur dgn suhun aje.....semudah 12345678......huhuhu

tu je la...esok tktau nk masak ape....rase mcm nk bodek ibu rayyan gi KB lg esok...huhuhuhuhu.....

No comments:

Post a Comment