Sunday, January 20, 2013

bini lalok dan laki miang..

tajuk kontroversi hokey....hahaha.. malam tadi bini tak tido.. sibuk buat 2 bj kek..kalau ikutkan skejap je nk siapkan 2 bj kek ..tp satu kek tu barbie doll cake fondant... yg tu yg jenuh sikit nk membuatnyer.... tibe2 rase mcm budak kecik girly2 pulak main barbie...siap buat baju bagai....seronok rupenyer main barbie..kecik2 dlu mane la kenal patung barbie...b*b* kenal la... sbb dlu mase kecik2, besut ni byk hutan.. hahaha....


motif tunjuk gambar blakang je????!!!!! sebab nak mntk uolls gi buat site visit kat amalia's chocolate n' cupcake ! kalau nak tgk gambar depan....hahahahha.....

kek yg kedua pulak mudah aje...blackforest cake dgn edible image 'go go power rangers!!'...sonang ajo.....



mlm smlm ajak laki teman bini buat keje, tp biase la,  raja segala tdo2 tu mane blh stay up.....teman smp kul 2 pg jer...(ke lebih ek?? ntah2 kurg..)... phtu dia landing baek punyer atas katil, trus zzzzzz.... bini masuk bilik intai tgk dia dh selamat ke kayangan... bini berhempas pulas sorg2 kat dapur... uwwwaaahh....satu malam tk tdo..cuma terlelap kejap je mase tggu subuh... so di saat ini bini sgt la lalok....zzzzzz...

dua hari berturut2 ni aku masak keladi..hari pertama buat asam pedas keladi dengan ikan kembung.....sedaaaapp kut...encik suami makan smp abih semangkuk...mujur kuah dia tak minum mcm air....hahahah.. so aku kira success la 1st time masak keladi sndiri...slalu buat gedik2 ngan mak mertua je mntk tolong masakkan bile balik banting..hihihi


malam yg sama jugak aku buat 2 flavour pizza utk supper...ingat nk buat lewat2 sikit, tp raja segala makan2 tu mntk bakarkan pizza tu 45 minit lps makan nasik kuttt!!!!! yg geramnyer, dia gi main oven aku, dia kecik kan tahap kepanasan oven aku...20 minit bake pun topping tak masak2.. bila aku cakap topping tk masak ni, tp dia berkeras ckp dah masak...bangga cakap roti tak keras sbb dia kecikkan suhu oven tu...weeiii!! roti tak keras sbb bini uli smp berpeluh2 ketiak hokey...! tak pasal2 dia dapat sesi kaunseling dr bini.... hari2 cik kiah ni duk guna oven ni..dah tentu laa cik kiah ni lebih mengenali dan memahami sifat dan perangai oven ni mcm mana...mane ade org bakar2 roti dgn suhu 100 dan kebawah!!!!?? tak pepasal kne tggu lagi 15 minit...aloh la suami!


yang belah kiri tu konon buat meatball 'masala'... buat sndiri je! tapi jd meatball 'masyaallah'..huhuhu... ade la rase masala sikit2 dlm 0.5% kut..hahaha... sedap kalau suka pizza masam2...tp cnfm tak muak...suami saya suka.....resepi? nnt aku share kat next entri k...


yang belah kanan tu pulak aku guna sos bolognese asli cap adabi je..phtu tabur sosej dgg..budak tadika pun blh buat..heh heh heh...

malam tadi plak aku buat asam rebus keladi.....TETAPI....... kali ni aku failed!! akibatnyer laki aku jadi miang2 keladi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tp 2 pinggan jgk mkn nasik...alasannyer, tmbh nasik utk ilangkan miang dlm tekak... okeyyy suami....*motif la sgt..



Ampunkan bini mu yg khilaf dan tak reti siang batang keladi ni wahai suami ku cayang....emmmm..* menangis peluk lutut suami..

bini pun tekak rase miang2 jugak smp ke hari ini...hadoiiii......sadis btul....tkpe la..malas masak dh keladi lps2 ni..kalau rase nk makan, teruskan aje meng-gedik2 dgn mak mertua...hihihihihihi....

No comments:

Post a Comment