Tuesday, January 8, 2013

nyut..nyut..nyuuutttt.. and food..food..food

tajuk ala2 dangdut u....kpale berdenyut2 dr pagi..ape ke hey ntah..harini balik sarapan je membungkam tido jer smp petang...bgn solat zuhur, kemudian baring lagi...bgn solat asar pulak..baring lagi...phtu baru online dan balas msg2 customer... kpala masih pening skrg ni... nak kate sakit kpale tkde la sakit...tapi berdenyut2....kepeningan....angin kut...ntah..

ptg masuk dapur nk masak utk dinner...mata terpandang seplastik ubi keledek atau nama manjanyer ubi stelo..kelasss kau, ade nama manje..haha.. atau org2 besut pggl sweet potato....hahahaha.... keledek ni camim yg beli otw balik dr chendering aritu...dia beli 2 plastik.. satu plastik anta umah ayah...satu plastik lg bwk blk umh ni....confius kejap....camim ni ingat kakak dia duk umah ni 18 org kut....satu plastik penuh!! yg pening bertambah pening jadi nyer...nk masak ke tak ni..kalau tk masak kan membusuk cmtu jer....emm..masak je la...

aku rebus je ubi tu dlm 3/4 cmtu la..selebihnyer simpan....sedaaapppp....lame tk mkn keledek panas...nyum..nyum....amik sparuh yg rebus tu, buat pegedil keledek....slalu pakai kentang..keledek pun best jugak...hihihi...boleh wat lauk mkn ngn nasik...laki aku blum pape dh amik ratah 2 ketul...phtu mase mkn nasik duk sibuk cakap "kenapa abang tiba2 rase mcm kenyang jeeerrrr yeee...".....aduh suami..kan suami makan pegedil keledek berbiji2 !



ade 2..3 ketul lg keledek rebus dlm periuk...boleh la buat makan2 kunyah2 besar kan badan esok...huhu.. suami dh sibuk tanye bile nk tdo....blum blh tdo ni...kek masih dalam oven...iyerr...dh nak pukul 2 pagi...tp kek saya tgh membesar dlm oven...br jap td suami tanye kenapa kek ayang mcm nk meletop..hahahah... bagus la kalau kek cmtu, syg..membesar bagai johan...hahaha..

oh, back to our menu for dinner td... slain dr pegedil keledek, aku buat sup makaroni..campur ngan button mushrom,celeri, bunga kobis dan tomatoman...or tomatowoman...im not so sure..huhuhuhu...


aku kan tak brape nk selera mkn nasik...so saje je la buat sup makaroni ni...laki aku blh buat lauk...aku blh ratah cmtu je... dan satu lauk lagi kailan dan tomato ceri goreng oyster..feveret laki aku..kailan nyer je la feveret dia...tomato tu dia tinggal...cik kiah ni jugak yg kena makan tomato tu..



bile dh siap masak br perasan semue lauk berasaskan tumbuhan dinner mlm ni...vegetarian la sekali sekala...huhu..

esok dah tktau nk masak ape....help!!! help!!!

thank u for reading...daaa...

No comments:

Post a Comment