Sunday, January 13, 2013

makan terapi mood....

tajuk!!??? kelasss kau! hahahha... yes...seperti yg pembace2 sedia maklum, mood saya agak ke laut sekarang.... moody...sangat takde mood.... kpala berat pikir byk benda.. ujian rase berat jer kt bahu ni... tp saya bersyukur sbb saya tahu Allah hanya bg ujian kepada hamba2 yg DIA sayang...saya bangga jadi salah seorang drpd kesayangan Allah... alhamdulillah...semoga ujian ni cepat berakhir... insyaallah... *kenapa tetibe bahasakan diri 'saya'...hihihi...

back to the topic, hari ni saya masak lagi....bgn pagi2 masuk dapur masak nasik...kelasss ko jah....slalu kluar sarapan kat luar..tp tempoyak udang baki lauk mlm smlm memanggil2...membuatkan jiwa ku yg dlm mood berkecamuk ni meronta2 nak makan nasik berlaukkan tempoyak udang itu.... *kan dah kluar ayat sastera..

lps smayang subuh, trus masuk dapur...masak nasik...dan kena masak lauk utk anak jawa nan sorg tu jugak sbb dia tak suka tempoyak...ngade sungguh...utk anak jawa kesayangan mak tu (dan kesayangan saya jugak..), aku masak brokoli and prawn..letak oyster...slalu sgt agaknyer aku masak pesen cmni smp laki aku mcm kurg laju je makan... jemu dah kut...last2 duk curik udang dlm tempoyak aku jugak..(hamboih..! siap 'tempoyak aku' tuh..hhahaah).. cam biase la, telur harus ada... ni je la lauk sarapan... huhu



sepatutnyer ptg td gi kelas zumba belly...konon nk tggu asar sambil golek atas katil....hambek ko....terlena trus kul 6 br bangun...ceh! dlm keadaan minda berkecamuk ni mmg cepat je tertido... tengahari aku tk makan...bgn tdo je ptg tu tetibe lapar...cacing dlm perut lapar la tuh..haha.. tgk nasik pg ade lg...trus makan nasik lg dan berlaukkan tempoyak udang lagi..hahahahha.....

laki balik awal malam ni...kul 7 lbh dh smp umah...pelik plak rase... bini tanye lapar ker...laki angguk..alahai..kesian la pulak... bini cepat2 la masak... selaju 200km/sejam....kalau ade AES mahu dh 5 kali berturut2 kene saman nih...

utk dinner malam pulak, buat lauk lain dr yg lain sikit..kesian jugak kat laki aku asyik lauk lebih kurg jer kan... rase mcm nak buat western.... kebetulan daging yg beli sikit 2 hari lps ade lagi... west meets east laaa....sbb ade nasik...western la sgt tuy.. hahah... ROSEMARY BEEF STEAK for dinner..potong kecik2 makan ngn nasik wat lauk.. resepi ni inspirasi dari blogger kak ana suzana... derhaka sikit...hihiihihi...thank u kak ana...sedaaaapppp.....suami saya makan nasik berlaukkan beef steak ni smp 3 kali tambah....hihi


lauk iringan pulak biase2 je la....ikan kisi goreng garing2....aku grg 2 ekor je...cukup la...aku makan nasik jugak mlm ni dlm 3 sudu kut...aku kan dh makan lewat ptg td...tp takut suami kesunyian makan nasik sorg2, bini pun amik la nasik makan sama... nasik 3 sudu jer, makan beef steak yg lebih...nyum..nyum... jadi laki jgn byk bunyi kalau bini naik berat lagi.... huhuhu.... 

thank u for reading...daaaa.....


No comments:

Post a Comment