Wednesday, March 16, 2011

impian encik suami semakin nyata

Entri kali ni aku nk serius...aku serius ni!!!jgn main2 ngn aku...kan aku penah gtau dlm entri yg 1st dlu yg laki aku nk bukak bisnes jer skrg...die tanak jd kuli org dh...die nk jd kuli diri sendiri jer....die bosan...bosan..die tanak lg  main angguk2 jer trima arahan org atasan..die tanak lg bermuke2 ngn kwn setempat keje yg suke tikam blakang. die tanak lg buat keje yg buat org kaye semakin kaye, dan org miskin semakin miskin... die cume ingin bekerja dgn ati yg riang ria sprti kanak2 ribena..keje yg blh wat wet masuk berkepuk2 dlm poket isteri..(eh....silap plak...dlm poket die la..poket aku watpe...hahahhaha)...oleh kerana itu, laki aku tgh berusaha utk buat sesuatu yg die plg minat dlm dunia nih...sesuatu yg berkenaan ngn kete...sesuatu yg mmg diyakini blh memberi pulangan yg amat lumayan pd dirinyer dan keluarga...wang besar!!!wang besar!!!wang besar!!!!..dan aku sbg istri mithali yg cun, sentiase menyokong setiap minat dan perancangan suami aku yg tercinnntaa.... kitorang berdue dah berbincang ngan pakcik Samsuri dan makcik Yatemi (makpak mertua aku).. kitorang berdua jg telah berbincang dgn pakcik Arshad dan makcik Yusmunira (makpak aku)...dan kitorang sebulat suare bersetuju ingin merealisasikan impian en.suami ini di Besut, Terengganu, tanah pakcik Arshad yg terbiar di sane... Oh pakcik Arshad ku sayang, anda mmg seorg yg pemurah dan baik ati... well, utk pengetahuan korg (yg berminat nk tau la...), ayh aku hobi die lu main beli2 tanah... tp die tak buat pape pn kt tanah2 tu...saje jer suke suki nk beli...tmbh aset katenyer.. lgpn ayh aku keje mkn gaji.. tk sempat la nk wat seme mende kn.. oleh kerana itu la, pakcik Arshad yg baik ati itu berusaha memujuk anaknyer yg kiut, supaya memujuk menantunyer yg encem tu utk memulakan perniagaan di Besut sj..(ala...ckp je la ayah windu2an kt anak sulong die yg cun ni..entri yg seterusnyer aku akan cite sal Pakcik Arshad ngn lbh detail ek..). lgpun khidmat en. suami a.k.a pencinta alam ini mmg diperlukan di sane... kebun2 buah yg dh lame berbuah pun takde yg nk tlg usahakan.. sesungguhnyer pakcik Arshad amat bertuah kerana menantunyer sgt suke main pacat dlm kebun. sekurang2 nyer pacat dlm kebun tak menyakitkan ati spt pacat2 kt tempat keje dia skrg.. nk arap kan anak2 pkcik Arshad tgk2 kn kebun, huh!..sorg pn tk berminat..anak2 yg urban sprti aku ni lbh rela beli buah kt supermaket jer..(urbun kerr!!??) hihi.. oh...semua masih dlm perancangan... doa2 kn semoga sgalanyer lancar selancar2 nyer... aku pn dh dilantik sbg secretari@PA oleh en.suami..aku yg demand nih dh mintak komisen aku awl2 dh..aku nk wat perjanjian itam putih merah pink nnt. hahahha... cume nnt aku pasti akan merindui pawagam2 dan shopping2 complex di sini...uuuwaaa......laki aku plak pasti akan merindui gadis2 litar yg seksi2 dan gebu2 tuh.. babay kl..babay selangor... babay semuanyer...

No comments:

Post a Comment