Wednesday, March 16, 2011

soalan feveret Pn. Amalia utk En.Aim

(korg bace cm bace syair yer..)...maka tersebut la kisah....suatu cerite....di satu desaaaaaaa......yg ramai jawe.... tgl la akuuuuu.....menetap di saneee.......bersama suamiiiiii dan keluargeeee mertuaaaaaa.....(blkg ayt kne pnjg2 ckit bace nyer..kn ini syair...hihi)..orait.....utk pngetahuan korg...aku ni suke tanyer soklan bongok kt en.suami...alah..aku rase bini2 di luar sane pn msti ader yg berperangai cm aku lah..(JGN BOHONG!!!!aku tau msti ader punyer...).k,ni antara dialog soklan n jwpn aku n encik suami.soklan ni aku tiap2 ari tnyer die....kdg2 dlm kete, kdg2 luar kete...kdg2 mase atas kete pn aku tanyer...soklan ape yer..jeng..jeng..jeng....

situasi 1>>> di dlm kete laki aku

Pn Amalia: sayang.....(gaye gediks giler mase nih..) ..yaa nk tnye soklan ckit boleh?
En. Aim: Tanye lah..cam tak biaserr plak..(ngan gaye 'ceh cam bagus!'...)
Pn.Amalia: Sayang sayang yaa tak?
En. Aim: TAK (jwpn over ringkas tanpa pikir pnjg...CEH!!!)

situasi 2>>>>luar kete plak...

Pn Amalia: Sayang...sayang....mane lg cantek, yaa ke atau awek lame sayang dulu?
En. Aim: mesti la awek lame abang lg cantik..(dgn muke tkde prasaan)
Pn Amalia: Ape??!! (smbil tngan a.k.a sepit ketam dh berade di perut en.suami...)
En. Aim: (dgn cepat2 jwb blk) Tapi tu mase dulu la ayang...dulu mmg la rase dorg cantik sbb abg tk kenal ayang lg...tp skrg ayang la yg paling cantik di hati abang....
Pn.Amalia: Oh suami ku.....
En. Aim: Oh istri ku cayang...
Pn Amalia: (*mode ati berbunge2..hihi)

situasi 3>>>> lokasi tak terkire byk nyer..tp slalunyer dlm phone jer..laki aku kt tmpt keje,aku kt umh...hihi

tuuut...tutt...(ni bunyi caller ring tone laki aku ek..)

En.Aim:Hello....abang bz la syg....nape kol???
Pn Amalia: Tkpe la klu bz.BYE...*TUT!!!(matikn telpon cpt2 sbb majuk..)

situasi 4>>>>>>laki aku kt tmpt keje...aku masih lg kt umh la..hihi..*on da phone jgk ni..

En.Aim:Hello istri abanggg...? (dgn nada lembut giler dan sedikit miang...hihi)
Pn. Amalia: Hello sayaaaaang (nada cam kucing miang nk mengawan...)....syg watpe?
En.Aim: La...kan abg kt tmpt keje ni...ayang rase abg ngah watpe...
Pn. Amalia: Mane la yaa tau....yaa kn tkde kt sane...ntah2 syg ngah ngorat minah kilang ker...mane la tau kan...
En.Aim: Ehh...mane ayang tau ni....ala...dah kantoi...
Pn.Amalia: (menci!!!gggrrrrratatayaiomd..wachaa!!..)

situasi 5>>>>>>>laki aku kt tmpt keje lg...aku pn masih lg kt umh...*on da phone jgk ni..

En.Aim: Helo sayang......
Pn Amalia: Hello....sayang watpe tu?eemmmmm....(smbil main pintal2 rambut).....sayang rindu yaa tak?
En Aim: TAK langsung...
Pn Amalia: Emmmm...TAKPE la klu tak rindu....bye.....(*mode majuk lg...)

tibe2......tutt...tutttt...(bunyi msg msk dlm hs aku..)

dlm msg: "mesti la abang rindu kt istri abang ni.....tak sabar rase nk tgu kul 5....I LUV U...mmuaahh.."

YES!!!!hihihi...

No comments:

Post a Comment