Wednesday, March 16, 2011

My Sweet Home...

hai semua.... insyaAllah esok luse aku nk blk kmpung utk lawat tapak projek suami... so skrg ni dlm mode blk kmpung... oleh kerana itu, aku nk cite cikit sal tempat aku membesar dan dibesarkan itu...my home sweet home... aku dilahirkan di umh my nenek sblh arwah umi (i mis u, umi)...lepas kawin, ayah aku wat umh kt kg.raja..umah kecik jer.(skrg ni pak sdare aku yg tggl kt umh tu..) then lepas beberapa tahun, kitorang pindah ke Kg. Air Tawar... umah comel di Pantai Air Tawar..sebuah pusat peranginan yg cantik dan indah kt Besut, Terengganu..umh aku dekat sgt ngn pantai..10 minit je klu jln kaki.. umh aku jgk dekat ngn jeti Kuala Besut..sape2 yg penah ke Pulau Perhentian msti tau punyer sal jeti kuala besut ni.. mat saleh dan minah saleh seksi ramai la kat sini bg sape2 yg nk cuci mate..hihi... aku dan adik2 membesar di rumah ini... rumah yg penuh ngan kasih sayang dan gelak ketawa... i am blessed...alhamdulillah... ckit pn kasih sayang tu tk penah berkurang wlpn aku dh dimiliki org... betul la ckp org..wlau jauh mane pn kite pg...walau tggi mane pn gunung yg kite daki, umh tmpt kite membesar jgk yg akan sntiase dirindui...

ni la umhku syurgaku (tirai putih pink mase wedding aku pn ader lg..hihi)
ni langit depan umah aku...tu pokok dragon fruit kt pagar umh aku
lampu dan kipas dlm umh
buah mangga kt tepi umah aku
ayam serama Pakcik Arshad
kedai makan kt jeti Kuala Besut
laut ni la yg akan bawa korg ke pulau Perhentian
korang dah berkenalan ngan umah aku dan kwsn sekitarnyer kan?...hihi...skrg aku nk cite sal aktiviti yang aku dan suami buat bile blk kmpg..cite byk pn tk syok jgk...korg layan gmbr2 nih je la....jeng...jeng..jeng....
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
sarapan kt kedai ikan bakar pak nasir (recommended!!)
gi mancing
gi sibuk2 tmpt org nk mancing
bermesra di ruang tamu..hahahhah
gi kedai kaki pancing
pilih2 joran baru
lepak tepi pantai
tepi pantai lg
tepi pantai jgk
bergambar ala2 macho man
BBQ kt luar umah
bakar ayam
aku tlg cikit2..
makan2 luar umh
makan ikan besar
amik gmbr org mkn
makanan!!
Tu antara aktiviti yang aku dan en.suami slalu buat la bile balik kmpng...klu nk cite mmg panjang...klu nk msuk kn seme gmbr dlm blog mende2 yg kitorg buat kt kmpung mmg tak dapet la kan...korg ingat aku gantung camera kt leher ker??!!huhuh...ape2 pn aku sgt2 la tk sbr nk blk kmpung skrg ni.........

------TAMAT ENTRI KALI INI---------

No comments:

Post a Comment