Tuesday, March 22, 2011

hah!! jahit bunga langsir??!!!!!!! kuang... kuang.. kuang...

Salam satu malaysia semua!!! rindu kt aku tk??hehehe..soklan cm poyo jer..mcm stahun tk bukak blog..pdahal br beberape jam yg lalu duk usha2 blog ngok ngek nih..hikhikhik...biase la...sejak aku bergelar plakon drama handalan dan menang grammy award ni, aku begitu gediks dlm melayari kehidupan seharian ......meh wat muke bangga ckit..(* ~ *)v ... hahah..siap wat peace lg..biaser la..trademark kan.....hakhakhak.. (ceh!aku teer poyo lg.maaf..) ok geng2 gediks ku skalian, arini aku nk cite sal perkara yg mmg tak penah terpikir oleh sel2 otak aku yg matang ni... pagi2 td my mommy in law gi keje, blk2 keje jer die wat blk satu plastik besar yg sarat dgn muatan.... aku yg terpinga2 bertanya la dlm ati... arini krismas ke?sejak ble mak jd santa clause...(sambil garu2 kpale kucing laki aku...)...ish, aku yg bijak pandai dan genius ni tkkn la nk biarkn persoalan yg serius ni berputar dlm kpale lutut aku kan.. so aku dgn gaye gediks dan manje gler bertanyer la kt my mommy in law tu..."mak bawak blk ape tuh byk2 smp satu plastik besar tu???" ....dgn kool dan muke sweet tk bleh blah my mommy in law menjawab..."ni ha...mak bwk langsir yg org tempah kt cik S (maaf...tk ingat name nyer..hihi)..die mtk tlg mak jahitkn bunge langsir ni...tp ni kne jahit tgn..mak tk nmpk la dah nk jahit pkai tgn...nnt berzaman la nk ltk benang dlm jarum ni ha...nnt engkao tlg den buek yo, my daughter in law cayang ucuk2!!.".......pegh....!!!!!!! dan2 aku rase perut aku ni memulas2...urat kentut pn rase cm nk bersimpul.....pening2 langau pn datang....buah pinggang pn rase cm nk meletoooppp.....tp aku yg sntiase sweet ni mnjawab dgn tenaNG dan CoOL....."ohhhhh omak, den ni tgn mcm kayu...kayu pn lobih lembut dr tgn den ni.....mano la den yg sweet, kiut, n gorges ni pandai wat bungo langsir...ples la mak...ples la...dont do dis to me...oh my mommmy in law...dont do dis to meeeeeee..... " (dialag yg dh di edit dr dialog sbenar).... aku ni bkn la pemalas tahap cipan yg berkire sgt nk menolong mak mertue aku tuh... suh masak ke,tlg basuh kain ker.. tlg jemur kain ker... tlg sapu umah ke, wat coklat ngn cupcake ker (promote ckit..hihihi), tlg tido ker, or suh aku tlg wat bodo ker...yg tu aku leh la wat..tp tang menjahit ni mmg aku fail... klu stakat jahit sluar laki aku yg koyak leh la.... tu pun sbb amik klas jahit baju kurung ngan blouse lps spm lu.. tp tak reti2 pn wat baju kurung..serius nyer kayu!! saraf2 otak aku ni mmg mcm tk bagi caaan la kt ilmu jahit menjahit ni nk masuk... ke-bongok-kan aku terserlah klu aku menjahit...uuuwwaaaaa....WHY!!!!!!!... tp oleh kerana nk menjaga prasaan seorang ibu mertua, aku gagahi jga wat bunga langsir itu...tu pn sbb dh di psiko oleh my mommy in law tu...klu aku tak wat kang mau 15 lori hujah2 power kuar dr mulut die yg sweet tuh... sesungguhnyer ibu mertuaku amat pandai bermain kate2 yg lemah lembut berunsur pujukan psikologi yg mmg takkan terjangkau dek saraf otak korg.. kang klu die terkecik ati ngn menantu die yg gorges ni susah plak nnt kan...so aku pn memberanikan diri memegang jarum itu dan memulakan penjahitan (wujud ke perkataan ni ek..emmm..ntah..huhu) ...sesungguhnyer aku jahit ikut suke buah pinggang aku jer... hati aku mmg tak rela..tp aku gagahi jua... mak dh wat demo manyak kali... keupayaan otak aku yg umpama kancil 660 ni mmg tk mampu nk mengejar ilmu jahit menjahit mak mertua aku yg umpama ferrari itu.. oh sadisnyer...stelah mengharungi pelbagai kepayahan dan sengsara, akhirnyer bunge langsir berjaya di siapkan.....huhuhuhu...jari dh merah2 sbb tercucuk jarum...tp aku redho dgn ketentuanmu ini Ya Tuhan.....(T_T)v ......peace no war my mommy in law....uwaaaaaaa........

No comments:

Post a Comment